אחרי פרסום התיעוד: 5 מקרי הטרדה של מחבלים כלפי חיילות

אחרי פרסום התיעוד הבלעדי במהדורה המרכזית שבו נראה כיצד צה"ל מדריך מ"כיות לשעבר של טירונים, שגויסו בצו 8 לשמירה על מחבלי נוח'בה במתקני הכליאה, לחדשות 13 נודע כי עד כה נרשמו חמישה מקרים של הטרדה כלפי חיילות. אחד האירועים הועבר לחקירת המשטרה עקב חומרתו. צה"ל: "האירועים החריגים טופלו ולרשות החיילות עומדים גורמי סיוע וליווי של יוהל"ם"

זמן צפייה: 05:04

בשבוע האחרון קיבלו חיילות ששירתו כמ"כיות במגל, בחיל החינוך ובתפקידים פיקודיים נוספים, צווי 8 שקראו להן להתייצב למילואים - למרות שרובן לא אמורות כלל לשרת. בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13 ופורסמו אמש (שלישי) במהדורה המרכזית, נחשף מה התפקיד שמיועד להן - למרות ההיסטוריה המהדהדת וחרף הדו"חות שמורים לפעול אחרת. למעשה, אותן מ"כיות לשעבר, התבשרו כי עליהן להיות חלק מתפעול בתי הסוהר שבהם שוהים המחבלים האכזריים ביותר - מחבלי הנוח'בה של חמאס. בתיעוד הבלעדי שבפתח הידיעה נראה כיצד צה"ל מדריך את המ"כיות.

במהלך ההדרכה אף נטען באוזניהן כי "ייתכן שיהיו מקרים של הטרדות מיניות, אך הכול מטופל". בנוסף, לחדשות 13 נודע כי כי עד כה נרשמו חמישה מקרים של הטרדה מצד מחבלי נוח'בה כלפי חיילות. אחד האירועים הועבר לחקירת המשטרה עקב חומרתו.

למרות הבעת החשש מצד אותן בנות, ולמרות פרסומים נוספים על הפרשה, בצה"ל בחרו להמשיך את ימי העיון כרגיל, ולמעשה ישנן נשים שיתחילו את התפקיד כבר ביום ראשון הקרוב.

מחבלי חמאס שנתפסו ונכלאו במהלך הטבח ב-7.10 ופעילות צה"ל ברצועת עזה
מחבלי חמאס שנתפסו ונכלאו במהלך הטבח ב-7.10 ובפעילות צה"ל ברצועת עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מצה"ל נמסר: "הטיפול בכלואים הוא תחת אבטחה ונהלים מוקפדים. צה״ל פועל בכל האמצעים לשמירת בטחון המשרתים ושלומם ומגנה הטרדות מיניות מכל סוג. האירועים החריגים טופלו ולרשות החיילות עומדים גורמי סיוע וליווי של יוהל"ם".