במבנה שקרס, בזכות מידע מדויק: פרטי חילוץ גופות החטופים

גופותיהם של חנן יבלונקה, אוריון הרננדס ומישל ניסנבאום התגלו במנהרה הסמוכה לזו שבה נמצאו 4 גופות החטופים שחולצו בשבוע שעבר. האיתור התאפשר בזכות מידע מודיעיני מדויק - וכן בעקבות חשד שהתעורר בשל נוכחות של תצפיתן חמאס ששהה במבנה שקרס בתקיפה של חיל האוויר. גורם ביטחוני בכיר: "אם לא היינו מחלצים את הגופות גורלם היה כגורל רון ארד"

זמן צפייה: 07:38

שעות לאחר שהותר לפרסום כי גופות החטופים חנן יבלונקה, אוריון הרננדס ומישל ניסנבאום הושבו מג'באליה, מתפרסמים הערב (שישי) פרטים נוספים על מבצע החילוץ. גופותיהם של שלושת החטופים אותרו במבנה שקרס בעקבות מתקפה של חיל האוויר, תודות למידע מודיעיני מדויק שהושג על-ידי השב"כ.

המבנה שבו אותרו הגופות עורר את חשד הלוחמים במהלך פעילות שנערכה אתמול בצהריים, בעקבות נוכחותו של תצפיתן חמאס במקום. לאחר שהתצפיתן חוסל, לוחמי יחידת יהל"ם חפרו אפיק לתוך המנהרה שבה התגלו גופותיהם של יבלונקה, הרננדס וניסנבאום. ברקע הדברים, גורם ביטחוני בכיר ששוחח הערב עם חדשות 13 אמר: "אם לא היינו מחלצים את הגופות – גורלם היה כגורל רון ארד". בעקבות השבת הגופות הלילה, ברצועת עזה נותרו 125 חטופים, בהם 39 שאינם בין החיים.

חנן יבלונקה, אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום
חנן יבלונקה, אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום

כעת הכוחות נשארים בג'באליה, על מנת לחפש אחר חטופים וגופות נוספות. כזכור, לפי הערכת צה"ל, כלל החטופים שחולצו השבוע ובשבוע שעבר נהרגו בעיקול מפלסים, שם ככל הנראה מחבלי הנוח'בה הרגו את כל מי שעבר בציר – וחטפו את גופותיהם לרצועה.

בתוך כך, גם המאמצים להחזרת חטופים באמצעות עסקה נמשכים. זאת, בצל חשש לפיו חמאס לא מחזיק באופן ישיר בכל החטופים. בישראל התעקשו בעבר כי ארגון הטרור מחזיק לפחות 40 חטופים שעודם בחיים, אך חמאס סרב להתחייב. על-פי מקורות פלסטיניים, הדבר נובע מכך שארגון הטרור מתקשה לגבש תמונה מלאה של החטופים שבידיו.

פעילות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מאז 7 באוקטובר, לא התקבלו אותות חיים מכיוונם של יבלונקה, הרננדס וניסנבאום. במהלך החודשים שחלפו מאז החטיפה, צה"ל לא הצליח לאסוף מידע אודות מצבם - עד שגופותיהם אותרו.