דיווח פלסטיני: צה"ל עצר אסיר משוחרר בג'נין; 3 פצועים בעימותים

התקשורת הפלסטינית מדווחת על עימותים בין כוחות צה"ל וחמושים פלסטינים בצפון השומרון. לפי הדיווחים, כוחות הביטחון עצרו את המבוקש מאג'ד זאהי א-סעדי, ובמהלך חילופי אש נפגעו שלושה מחבלים. בסך הכל, 12 מבוקשים נעצרו

זמן צפייה: 00:24

התקשורת הפלסטינית מדווחת הבוקר (שני) על עימותים בין כוחות צה"ל וחמושים פלסטינים באזור הקסבה של ג'נין, ובאזורים וכפרים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. לפי מקורות פלסטינים, בג'נין, הכוחות עצרו מבוקש אחד העונה לשם מאג'ד זאהי א-סעדי, שישב בעבר בכלא הישראלי ושוחרר. כמו כן, שלושה פעילים נוספים נעצרו החשודים במעורבות בפעילות טרור. בסך הכל, במסגרת פעילות הכוחות ביהודה ושומרון (ג'נין, חברון באזור ירושלים ובכפרים נוספים) נעצרו 12 מבוקשים.

אחד מהעצורים בג'נין הצליח להתחמק בעבר מכוחות הביטחון ונחשב ל"ברחן". לאחר שככל הנראה, ניסה לברוח שוב, הכוח הגיב בנוהל מעצר חשוד ועצר אותו. במהלך פעילות הכוחות באיו"ש, נרשמו חילופי אש בין הצדדים, והפלסטינים מדווחים על שלושה מחבלים שנפגעו. מדובר צה"ל נמסר כי בעת חיפוש באחד מבתיהם של המבוקשים בג'נין נתפס נשק מסוג 'קרלו', 2 מטעני צינור ו-2 אפודים. גם בכפרים בית ג'אלאא ואבו דיס איתרו הכוחות אמצעי לחימה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209120732' autoplay='0' credit='' desc='רגע מעצרו של מאג′ד זאהי א-סעדי' poster='' kid='1_eycimd3f' duration='']

באחרונה, למערכת הביטחון ישנן עשרות התרעות לביצוע פיגועים, שרובן מגיעות מאזור ג'נין ומאזור שכם וכל זאת, שבועיים בלבד לפני תחילת חגי תשרי. במשטרה ממשיכים את הפעילות בכוננות גבוהה ומגבירים את הנוכחות המשטרתית ברחבי הארץ בדגש על שווקים, אירועים גדולים ומקומות הומי קהל. במשטרה מבקשים מהציבור לגלות עירנות לאנשים וחפצים חשודים ולדווח על כל דבר חשוד למוקד 100.

יוזכר כי רק אתמול, לוחמי מג"ב עצרו מחבלת בת 24 מתושה אל-ג'יב שהתקרבה למעבר הסמוך לגבעת זאב כשבידה סכין. הצעירה הלכה ברגל לעבר המעבר שהוא לכלי רכב בלבד. הלוחמים קראו לה לעצור וכשלא נשמעה לקריאות, הם ביצעו ירי באוויר. לאחר הירי, החשודה עצרה והשליכה את הסכין מידה. הלוחמים עצרו אותה והיא הועברה להמשך חקירה של כוחות הביטחון.

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשבוע שעבר, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התייחס למתיחות הביטחונית והפנה אצבע מאשימה כלפי הרשות הפלסטינית: "חלק מהעליה בטרור נובע מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים המובילה לחוסר משילות באזורים מסויימים ביהודה ושומרון, ואלו מהווים קרקע פוריה לצמיחת הטרור".

"נוכח עלייה חמורה בהיקף הפיגועים באיו"ש, יצא צה"ל לפני מספר חודשים למבצע 'שובר גלים', והגביר משמעותית את פעילותו לסיכול הטרור", כך אמר כוכבי והוסיף כי "במסגרת המבצע נעצרו עד כה כ-1,500 מבוקשים וסוכלו מאות פיגועים", הוסיף כוכבי.

פלסטינים מיידים אבנים לעבר חיילי צה''ל במהלך הפרות סדר ביהודה ושומרון
פלסטינים מיידים אבנים לעבר חיילי צה''ל במהלך הפרות סדר ביהודה ושומרון, ארכיון | צילום: רויטרס

במערכת הביטחון מדברים על "אינתיפאדה מסוג חדש". מה שמאפיין אותה זה המון אלימות כלפי כוחות צה"ל בכל מעצר, לא רק בג'נין ובשכם, וטרור מבוזר - צעירים שלא מזדהים עם שום ארגון טרור.

הארגונים אפילו נתפסים בעיני הצעירים הפלסטינים כמשהו מיושן - הם חיים ברשת ורוצים להעלות לטיק טוק את הפיגוע שלהם, לכן ההתלבטות במערכת הביטחון היא האם להגביר את הלחץ ולבצע עוד מעצרים שאולי יסכלו את הפיגועים הבאים, או לקחת צעד אחורה ולצמצם את החיכוך, כי גם החיכוך הזה מייצר בסופו של דבר עוד פיגועים.

בישראל אין אשליה שהרשות הפלסטינית יכולה לעצור מפגעים, ויש לציין כי באזורים המועדים לפורענות לרבות בשכם וג'נין הרשות לא שולטת - וישראל צריכה לעשות את העבודה. ברשות מציעים לפעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי מעין מעצרי מנע - כלומר שיהיו עצורים אצלם כדי שלא יסתבכו עם כוחות הביטחון הישראליים. באשר לאנשי פת"ח, ניתן לומר כי בשנים האחרונות הם כמעט ישבו על הגדר, אך לאט לאט יש קריאות בתוך התנועה לשוב למאבק המזויין.