רס"ל דוד יצחק נפל בג'נין: "אדם טוב וחסר פחד; לא מעכלים"

חברו הטוב של רב-סמל דוד יהודה יצחק (23), לוחם סיירת אגוז שנהרג בג'נין, סיפר על האובדן: "תמיד רצה לעזור". מורו לשעבר: "אהב את ישראל". יצחק הותיר אחריו מחברת, שבה כתב, בין היתר: "תהיה טוב, בלי רעש וצלצולים". ב-16:00 הוא ייטמן בהר הרצל

זמן צפייה: 08:07

אבל כבד ירד על בית אל עם היוודע היום (רביעי) דבר נפילתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק, לוחם סיירת אגוז, שנהרג מירי בג'נין. בצה"ל בודקים אם הוא נפגע מירי דו-צדדי. הוא יובא למנוחות ב-16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל. מלאכי מזרחי, חברו הטוב של יצחק, סיפר: "הייתי איתו מגיל אפס. הוא שכן שלי, חבר שלי. אנחנו ממש לא מעכלים שום דבר. זה בא לנו בבום".

מזרחי המשיך: "דוד הוא בנאדם מאוד מיוחד, פשוט אדם טוב. כל הזמן עם חיוך, מחפש לתת ולעזור, אין לו שום פחד. מי שמכיר אותו יודע. הוא התנדב המון שנים בעמותה ביישוב. עשה שירות משמעותי בצבא, ערכי בצורה מטורפת, הולך עם האמת שלו".

"בהתחלה לא חשבתי שזה הגיוני. איך שזה ההרוג היחיד בכל המבצע הזה זה דווקא הוא?", אמר בזעזוע. "הוא היה אמור ממש לגזור חוגר עוד מעט. הוא תכנן לטייל בירדן ובסיני. אני בטוח שהיו לו עוד חלומות גדולים. הוא התנדב המון בחוות, אני מאמין שרצה לעשות משהו שקשור לזה".

פיקל אהרון, שהיה אחד ממוריו של הלוחם המנוח, אמר גם הוא: "במעט שהכרתי אותו, ראיתי שהוא היה מסוגל לשבור את הטבע. משהו לא נתפס. כתלמיד, הוא נתן את התחושה שהשמיים הם הגבול. הוא עשה מעל ומעבר. אהבת ישראל הייתה אצלו משהו שלא ניתן לתאר במילים. לא בכדי לאביו קוראים יצחק ולאמא אמונה, שהחדירו לו את האמונה הגדולה שהוא מסוגל לעמוד בכל האתגרים. אני בטוח שעשה את זה גם במהלך השירות הצבאי שלו, ללא ספק, נתן את הטוב ביותר".

דוד יצחק הותיר אחריו מחברת שבה כתב מעיין הנחיות לחיים. בין היתר: "תהיה טוב, פשוט טוב, בלי רעש וצלצולים, בלי לבלבל את המוח, פשוט להיות טוב"; "תזכור שעוד מעט אתה כבר לא פה, אז תאזור אומץ!"; "אל תפסיק לחשוב על התכלית"; "אל תחפש פוזות ושטויות והנאות. תהיה טוב בכל"; אל תהיה סמרטוט, תהיה עם עמוד שדרה, אל תתבייש לעשות מה שצריך כדי להשיג את המטרה, כדי להיות טוב, כדי להיטיב".

המחברת של רב-סמל דוד יהודה יצחק

מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי אמש, מעט לפני 20:00, שהה הלוחם דוד יצחק במארב בבית פלסטיני, כשהכוחות כבר החלו כבר לצאת ממחנה הפליטים. בשלב מסוים, כוח מיחידת אגוז התקדם אל רכבי ה"פנתר" הממוגנים - בה בעת שרב-סמל יצחק נפגע מירי. הוא נפצע קשה, פונה לבית החולים העמק בעופלה - ושם נקבע מותו. לפי שעה, הפרטים טרם הובהרו ונמצאים בתחקיר פיקודי, אך מממצאים ראשוניים עלה כי הירי התרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת. בצה"ל בודקים את האפשרות שרב-סמל יצחק נפגע.

פינוי הלוחם שנהרג בג'נין
פינוי הלוחם שנהרג בג'נין

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, אמר: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו. המועצה מלווה את המשפחה ונמצאת עמה בקשר רציף".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, מסר: "כואבים את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק, גיבור ישראל. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה לוחם מוערך ביחידה המובחרת אגוז. אנו משתתפים בצער הגדול ומחבקים את משפחתו, קרוביו, וקהילת תושבי בית אל".

המסוק שפינה את חייל צה''ל מג'נין
פינוי הלוחם שנורה בג'נין
המסוק שפינה את חייל צה''ל מג'נין
פינוי הלוחם שנורה בג'נין

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, ספד ללוחם שנפל: "התעוררנו הבוקר לבשורה קשה מנשוא, אני מבכה יחד עם כל עם ישראל את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי״ד, שנפל על הגנת המולדת. עלם חמודות, לוחם, גיבור ישראל. אויבי ישראל שואפים יום יום להשמדתנו, בבית אל ובתל אביב - הם יכשלו.האור יתגבר על החושך הטוב יתגבר על הרע והצדק יגבר על הרוע".