49 חללים בעזה: שני קציני צה"ל נפלו בקרבות

סרן במיל׳ עמרי יוסף דוד, בן 27 מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בחטיבת הנגב, וסרן ידידיה אשר לב, בן 26 מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של בחטיבת גבעתי, נפלו אמש בקרב בצפון הרצועה. בנוסף, קצין שריון, שני לוחמים ומפקד בבית ספר להנדסה קרבית נפצעו באורח קשה

זמן צפייה: 04:08

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סרן ידידיה אשר לב, בן 26 מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, וסרן במיל' עמרי יוסף דוד, בן 27 מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, בחטיבה 12 (חטיבת הנגב).

כמו כן, ארבעה לוחמים נפצעו קשה בלחימה בצפון רצועת עזה: קצין לוחם מגדוד 82, חטיבה 7, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, ומפקד בבית הספר להנדסה צבאית. הלוחמים פונו לקבלת טיפול בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 368 חללי צה"ל, ומאז הכניסה הקרקעית נפלו ברצועת עזה 49 לוחמים. כאן תוכלו למצוא את שמות כל הנופלים וסיפוריהם.

פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

סרן ידידיה אשר לב הותיר אחריו הורים ושש אחיות. הוא היה בן בכור להוריו, שירת בצבא הקבע והיה אמור להשתחרר לפני מספר חודשים, אך לבקשת מפקדיו האריך את שירותו. ביישוב טל מנשה מבכים את לכתו: "כואבים את האבידה הקשה של משפחת לב. מבנינו היקרים והגיבורים. אוהב ארץ ישראל בכל לב. רגיש ואיכפתי איש שכולו גבורה ולב. צניעות ופשטות".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "משפחת השומרון כולה אבלה על לכתו של ידידיה, מטובי בניה של הארץ הזו ושל השומרון, תמיד ראשון לסייע בכל, בן למשפחה שורשית וותיקה בצפון השומרון. ידידיה נהרג כשנלחם על הארץ הזו, בלחימה הקשה בעזה, על החזרת החטופים והשבת הבטחון לעם ישראל ולמדינת ישראל. אנחנו נחבק את המשפחה ונלווה אותה בכל מה שניתן".

Capture5
סמ״ר רועי מרום, רס״ר במיל' רמי אבולעפיה

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סמ"ר רועי מרום, בן 21, מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906 בביסל"ח ששירת כלוחם בסיירת חרוב, ורס"ר במיל' רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, לוחם בגדוד 6863 של חטיבה 12. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה. בנוסף, אתמול הודיע צה"ל על מותה של רב-טוראי נועה מרציאנו, תצפיתנית במוצב נחל עוז, שנחטפה לרצועת עזה בשבת השחורה וחמאס פרסם סרטון שלה מהשבי.

נועה מרציאנו
רב״ט נועה מרציאנו | צילום: באדיבות המשפחה

רב"ט מרציאנו שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. הסרטון בו היא תועדה בשבי צולם כארבעה ימים לאחר החטיפה. היא הייתה בת 19 בנופלה, והתגוררה במודיעין. היא הועלתה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותה, והיא מוגדרת כחללת צה"ל החטופה בידי ארגון טרור.