גופותיהם של עדן וזיו, שנחטפו לעזה, חולצו והושבו לישראל

עדן זכריה (27) נחטפה מהמסיבה ברעים, ורס"ב זיו דדו (36) נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני - ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. צה"ל ושב"כ הודיעו כי גופותיהם הושבו בפעולה שבה נפלו הלוחמים גל איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ'

זמן צפייה: 02:05

צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו: "גופותיהם חולצו על-ידי כוח צה״ל בפעילות של לוחמים מיחידה 504 באגף המודיעין וחטיבה 551 משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום נציגי צה"ל והמשטרה למשפחותיהם על השבת גופותיהם מעזה. על פי הסימנים, השניים לא נפגעו מתקיפה של צה"ל.

עדן זכריה (27) נחטפה מהמסיבה ברעים, ורס"ב זיו דדו (36) נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני - ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. "אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן", נמסר מצה"ל. עוד הוסיפו בצבא: "במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז״ל ורס״ר (מיל׳) איל מאיר ברקוביץ׳ ז״ל ונפצעו לוחמים נוספים".

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה", נאמר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1212232039' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='סתיו, אלמנתו של רס"ב זיו דדו, לחדשות 13: "אספר לבתנו שאבא היה גיבור"' poster='' kid='1_mvg3j519' duration='309']

סתיו, אלמנתו של רס"ב זיו דדו, אמרה הערב לחדשות 13: "היה לו קשר מדהים עם הבת שלנו, אספר לה שאבא שלה היה גיבור". לדבריה, "הסבירו לנו שגופתו חולצה כחלק ממבצע ייעודי ושסוף סוף אני יכולה להביא אותו לקבר ישראל כמו שצריך. מצד אחד זו הקלה, כי זה מה שמגיע לאיש הגדול הזה. מצד שני זה קשה - כי זה סופי. בעלי לא איתי יותר".

ארונותיהם של עדן זכריה ורס״ב זיו דדו
ארונותיהם של עדן זכריה ורס״ב זיו דדו | צילום: דובר צה״ל

מטה משפחות החטופים מסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת זכריה. עדן הייתה מלאת שמחת חיים ואהבה לבלות במסיבות. היא נסעה למסיבה ברעים עם בן זוגה אופק קמחי, (23) שנרצח במסיבה. בזמן הירי דיברה עם אביה בטלפון וסיפרה על המצב ובנוסף ידוע שהיא נחטפה כשהיא פגועה בפלג גופה העליון. לעדן שני כלבי ציד, שאליהם הייתה מחוברת מאוד וגידלה אותם בהרבה אהבה. היא הספיקה לבקש מאביה שישמור עליהם וידאג להם. עדן תכננה להתחיל ללמוד שיווק דיגיטלי. היום המשפחה עודכנה כי נרצחה בשבי לאחר שנחטפה על-ידי ארגון הטרור חמאס/דעא"ש מהמסיבה ברעים, בשבת השחורה, 7 באוקטובר".

השר גדי איזנקוט עם בנו גל
גדי איזנקוט עם בנו גל, 2018 | צילום: דובר צה״ל
רס״ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ'
רס״ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ'

מטה משפחות החטופים מסר בנוגע להירצחו של זיו דדו, כי "זיו, בן 36 בהירצחו, היה נשוי לסתיו ואבא למיה בת 5 חודשים. זיו אהב לעזור לכולם ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות. במסגרת שירותו הצבאי, קיבל תעודות הצטיינות, היה אהוב על פקודיו ומפקדיו. בתפקידו כאחראי לוגיסטיקה בגולני הוא עזר לכל החיילים שתחתיו, קידם אנשים, סייע והתנדב תמיד לעזור. הייתה לו אהבה לכלי רכב, בישול, ובמיוחד להכין בשרים על האש. בשבת השחורה זיו היה בדרך לכיסופים והקשר איתו אבד כשהיה באזור מפלסים. הרכב אותר בסמוך לאנדרטת 'חץ שחור'. בני משפחתו עודכנו כי נרצח בשבת השחורה. יהי זכרו ברוך".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1212232106' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='סבם של כפיר ואריאל ביבס: "אנחנו באוויר, לא אומרים לנו כלום"' poster='' kid='1_35t2xx4n' duration='380']

אלי ביבס, סבם של אריאל וכפיר שנחטפו לעזה, אמר הערב בריאיון לחדשות 13: "אנחנו באוויר, לא אומרים לנו כלום לגבי מה שקורה איתם. אנחנו לא יודעים איך הם מחזיקים מעמד". סער, אחיו של ירדן ביבס, שנחטף גם הוא: "הבקשה שלנו פשוטה - לראות את הילדים רצים בדשא". הוא הוסיף: "אם אתם שומעים אותנו - תנסו לשרוד".