אבנים, תאונה וירי: פלסטינים נפצעו, יהודייה שפתחה באש עוכבה

מתנחלים יידו אבנים לעבר רכב ובו משפחה פלסטינית באל-מוע'ייר שבשומרון. הנהג ירד וניסה לדבר עמם ולהסביר שבמכונית נוסעים ילד ואישה בהיריון. בתגובה, הוא רוסס בגז פלפל. כשנמלט - פגע ברכב של יהודים בכיוון הנגדי. אישה שסברה שמדובר בפיגוע ירדה ממנו וירתה 3 כדורים - אך לא פגעה

הרכב הפלסטיני באל-מוע'ייר שליד רמאללה

פלסטיני שנסע הערב (שלישי) עם משפחתו סמוך לכפר אל-מוע'ייר שבשומרון נתקל בכמה מתנחלים שחסמו את הכביש ויידו לעבר רכבו אבנים. הפלסטיני עצר את הרכב, ירד ממנו וניסה לדבר איתם ולהסביר להם שיש במכוניתו ילד ואישה בהיריון, אלא שכמה מהם, בתגובה, ריססו אותו בגז פלפל.

הפלסטיני ניסה להימלט מהמתנחלים ופגע ברכב של יהודים שנסע בכיוון הנגדי, אך שם חשבו שמדובר בפיגוע - ואישה שנסעה בו ירדה ממנו ושלפה אקדח. היא ירתה שלושה כדורים על הרכב של הפלסטינים - אך לא פגעה. בשלב הזה המשיך הפלסטיני בנסיעה עד שירד לצד הדרך.

האישה שירתה עוכבה לצורך עדות ונשקה הוחרם. הפלסטינים שנפצעו טופלו על-ידי צה"ל ופונו לרמאללה באמבולנס של הסהר האדום.

ביממה האחרונה אירעו כמה תקרית בשטחים - כך למשל, במהלך הלילה שני ג'יפים צבאיים של כוח צה"ל נתקעו הלילה באזור העיירה הפלסטינית בית אומר - צפונית לעיר חברון, כתוצאה מתקלה טכנית. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי במקום התפתחו הפרות סדר בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים, זרקו מטענים מאולתרים וירו לעבר הכוחות, שמצידם - הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי.

האחים שנהרגו מאש צה''ל ד'אפר עבד אל-רחמן עבד אל-ג'וואד רימאווי וג'וואד עבד אל-רחמן רימאווי
האחים שנהרגו מאש צה''ל ד'אפר עבד אל-רחמן עבד אל-ג'וואד רימאווי וג'וואד עבד אל-רחמן רימאווי

כעבור זמן מה, הג'יפים חולצו על ידי כוחות צה"ל שנכנסו לכפר. "אין נפגעים לכוחותינו ונגרם נזק קל לרכבים. האירוע מתוחקר", הוסיפו בדובר צה"ל. כמה שעות לאחר מכן, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הודעה ובה טען כי מופיד מחמד מחמוד חליל, פלסטיני בן 44 מת מפצעיו לאחר שנורה על ידי כוח צה"ל בבית אומר. לפי הדיווח הפלסטיני, הוא הגיע לבית החולים עם פגיעת ראש ומת שם מפצעיו. עוד הם מדווחים על 21 פצועים נוספים בעימותים הלילה.

מאוחר יותר, במשרד הודיעו על שני הרוגים פלסטינים נוספים שלטעתנם נורו מאש צה"ל באזור רמאללה: האחים ד'אפר עבד אל-רחמן רימאווי, בן 21 וג'וואד עבד אל-רחמן רימאווי, בן 22. בכיר הרשות, חוסיין א-שייח הגיב לתקריות במהלכן נהרגו שלושה פלסטינים וטען כי "מדובר בפשע מתועב של כוחות הכיבוש שרצחו שני אחים בבית רימא שבנפת רמאללה ופלסטיני נוסף בחברון". הוא הוסיף כי "ההוצאה להורג בדם קר היא התנהלות פאשיסטית של כוחות הכיבוש והתרה של הדם הפלסטיני בהנחיות פוליטיות". עוד שלושה פלסטינים נהרגו, על-פי דיווחים, מאש צה"ל במהלך היום.