מחאת משפחת העצורים המנהליים: "צעד לא דמוקרטי"

הורי הצעירים שנעצרו בחשד שלקחו חלק בהתפרעות בכפרים הפלסטיניים מחו על ה"מעצר הלא מוצדק וחסר ההסבר". לדבריהם, "הם קורבן של המערכת. מישהו החליט להתעלל בנו, והאמריקנים דורשים קורבנות"

זמן צפייה: 00:37

משפחות ארבעת העצורים המנהליים מיהודה ושומרון, שנחשדים בלקיחת חלק בהתפרעויות בכפרים פלסטיניים, כינסו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הפנו טענות כלפי המשטרה והשב"כ בטענה כי נעצרו "ללא סיבה וללא הסבר", וכי "מדובר בצעד לא דמוקרטי".

יהודה, אביו של העצור יאיר לובצקי, אמר במסיבת העיתונאים כי "מישהו החליט להתעלל בנו, בגלל שהאמריקאים דורשים קורבנות על כל מיני דברים שקרו, ולכן חטפו אותם בצורה הזו. הם סתם קורבן של המערכת. למה מעצר מנהלי? כי איו הוכחות וראיות".

Whatsapp Image 2023 06 23 At 1
אחד הצעירים שנעצרו בעקבות הפרעות בתורמוס עייא | צילום: חוננו

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט צווי מעצר מנהלי לארבעה מתוך חמשת החשודים בהתפרעויות המתנחלים בבנימין ובשומרון בשבוע שעבר. לפי הצו, שניים מהם ייעצרו לשישה חודשים, בעוד ששניים נוספים לארבעה חודשים.
בעקבות התפרעות של מאות מתנחלים פעולת נקם בכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה. הפורעים הציתו רכבים ובתים בכפר, ופצעו מספר פלסטינים, במחאה על הפיגוע שהתרחש בכניסה לעלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המתנחלים הולכים ברחובות הכפר ללא נוכחות של צבא או משטרה במקום ומציתים רכבים ובתים של תושבי המקום.