"מיין קאמפף" במפקדת חמאס: "שיננו את האידיאולוגיה של היטלר"

נשיא המדינה הרצוג חשף בראיון ל-BBC כי במהלך פעילות של צה"ל אותר עותק של "מיין קאמפף" בחדר ילדים ששימש כבסיס טרור של חמאס ברצועת עזה, בתוך חפציו האישיים של אחד המחבלים. "המחבל כתב הערות ולמד שוב ושוב את האידיאולוגיה של היטלר לשנאת יהודים"

עותק של הספר "מיין קאמפף" (אילוסטרציה) חמאס חרבות ברזל עזה
עותק של הספר "מיין קאמפף" (אילוסטרציה) | צילום: מוויקיפדיה

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף היום (ראשון) בריאיון לרשת הטלוויזיה הבריטית "BBC" כי עותק של ספרו של היטלר "מיין קאמפף" נמצא בחדר ילדים בבית אזרחי, ששימש כבסיס טרור ברצועת עזה. הספר נמצא בתוך חפציו של אחד מהמחבלים, והוא מציג כזכור את משנתו של הצורר הנאצי. כמו כן נמצא כי בתוך הספר יש סימונים והדגשות לצד הערות בכתב, המלמדות על העמקה בחייו ותפיסתו האנטישמית והמפלצתית של היטלר מצד המחבלים.

מטעמו של הנשיא נמסר כי "לאחר הטבח והזוועות שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר - היום בו נרצחו הכי הרבה יהודים מאז השואה - נחשף ממצא נוסף המעיד על מקורות ההשראה של החמאס, ומוכיח פעם נוספת כי כל פעולותיו מטרתן אחת - השמדת יהודים, כפי שפעלו הנאצים".

בראיון, נשיא המדינה אמר עוד: "זהו ספרו של אדולף היטלר, ״מיין קאמפף״, שתורגם לערבית. זהו הספר שהוביל לשואה והספר שהוביל למלחמת העולם השנייה. הספר הזה נמצא לפני מספר ימים בצפון עזה. המחבל כתב הערות, סימן את הסעיפים, ולמד שוב ושוב את האידיאולוגיה של אדולף היטלר לשנאת היהודים, להרג היהודים, לשריפת ושחיטת יהודים באשר הם. זו המלחמה האמיתית שאנו מתמודדים איתה".

הנשיא יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג

הנשיא הרצוג התייחס בראיון גם לטענות השקריות של חמאס ואמר: "החמאס משקר ומוסר מידע מוטעה: יש חשמל בבית החולים שיפא, הכל פועל, אנחנו מדברים עם מנהלי בית החולים. לא נכנסנו לבית החולים שיפא, שם לצערי יש בסיס טרור ענק הפועל מתחתיו - המפקדה וכל מטה הפעילות של חמאס-דאעש. מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות? להשאיר את זה ככה ואז בעוד כמה שנים נעבור שוב את אותו הדבר, ואתם תגידו לנו שזה לא פרופורציונלי, ויהרגו לנו שוב אזרחים. אז אנחנו קוראים לכל האזרחים הבלתי מעורבים לעבור לבית חולים אחר בקרבת מקום, אנחנו מתאמים את זה בעדינות רבה עם כל הכוחות סביב המקום. חמאס הוא זה שעוצר בעדם".