הלחימה בדרום לבנון נמשכת: מחבלים חוסלו, אמל"ח הושמד

אוגדה 91 ממשיכה בתמרון בדרום לבנון ואיתרה כ-800 ווסטים צבאיים וארגזי אמצעי לחימה. כמו כן, נמצאה עמדת שיגור של טילי קורנט, שכוונה לעבר יישובי הגליל - ובסביבתה עשרות טילים מוכנים לשיגור. מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, בדרום לבנון: "הציוד שנמצא כאן - יועד לתקיפת יישובי הצפון. חדורי מטרה להשיב לתושבים את הביטחון"

זמן צפייה: 00:33

דובר צה"ל עדכן היום (חמישי) כי במהלך הפעילות הקרקעית של לוחמי אוגדה 91 בדרום לבנון, הכוחות מבצעים פשיטות והתקפות על מספר מרחבים, משמידים תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חיזבאללה - ומחסלים מחבלים במהלך קרבות פנים אל פנים. בנוסף, הכוחות ממשיכים במשימת ההגנה על יישובי הצפון.

מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, ביקר בדרום לבנון - ואמר: "הכפר הזה מלא תחמושת, אמצעי לחימה - וציוד ללוחמי חיזבאללה כדי לצאת מנקודה זו לתקיפה על יישובי הצפון. אנחנו נחושים להסיר את האיום הזה, פה נמצאות החטיבות, האוגדות ובעיקר הלוחמים שעושים עבודה מעולה. כולנו חדורי מטרה להשיב את הביטחון לתושבי הצפון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101652' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין בדרום לבנון' poster='' kid='1_4026yijc' duration='22']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101656' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת מחסני אמצעי לחימה בדרום לבנון' poster='' kid='1_6374isfz' duration='13']

במהלך התמרון, אותרו כ-800 ווסטים צבאיים ומאות אמצעי לחימה, בהם רימוני יד, מטעני נפץ ורובים מסוג קלאצ'ניקוב. כמו כן, אותרו ארגזים של אמצעי לחימה ועמדת שיגור של טילי קורנט לטווח ארוך, שכוונה לעבר יישובי הגליל - ובסביבתה עשרות טילים מוכנים לשיגור.

עמדת שיגור שאותרה בדרום לבנון
עמדת שיגור שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל
ציוד לחימה שאותר בדרום לבנון
ציוד לחימה שאותר בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בהצהרה לתקשורת הזרה - מתוך דרום לבנון: "אנחנו כאן בכפר לבנוני, כפר שיעי בלבנון. הכפר הזה הוא אחד מהכפרים הקרובים לגבול ישראל. אני רוצה להראות לכם איך נראה בית לבנוני, בית בכפר שיעי, קרוב לגבול שלנו - כל בית הוא מחסה טרור. בבית הזה יש מחסן ציוד, מחכה לכוחות רדואן של חיזבאללה, עם אפודים, קסדות, אמצעי ראיית לילה ומוקשים. כל אמצעי הלחימה האלה כבר אוחסנו ונערמו בבית, מוכנים לפשיטה הגדולה הנקראת 'כיבוש הגליל'".

"הם תכננו לבצע טבח בקנה מידה גדול יותר מאשר 7 באוקטובר, לעבר יישובי צפון ישראל, עם הציוד הזה", הוסיף. "זה מחסה טרור - כפר לבנוני-שיעי שנבנה על ידי חיזבאללה. בכל בית יש ציוד מוכן לפשיטה נגד ישראל. כעת אנחנו עוברים בית אחר בית, לוקחים את כל הציוד, ומפרקים את היכולת של חיזבאללה לבצע את התכנית. זה תמרון ממוקד בצפון, שאנחנו מבצעים מעבר לגבול כדי לטפל באיום שחיזבאללה בנה במשך שנים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101910' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת הזרה - מדרום לבנון' poster='' kid='1_khaegnod' duration='221']

"המקום הזה אמור להיות נקי. החלטת 1701 של האו"ם אמורה למנוע את הטמנת הנשקים האלה כאן, ואנחנו מוודאים שהמקום הזה יהיה 'נקי', כך שנוכל לומר לאזרחים שלנו שמעבר לגבול, שסובלים מזה שנה, מכטב"מים רבים, רקטות, טילים - שהם יכולים לחזור הביתה בבטחה ובביטחון, כיוון שנוטרל איום חיזבאללה ליד הגבול", אמר תא"ל הגרי.