יום קרב בצפון; כטב"ם ששוגר מעיראק יורט בעמק הירדן

כשנה אחרי המתקפה הרצחנית: בצה"ל בודקים האם סינוואר חוסל בתקיפה אווירית בעזה. שר הביטחון ביקר בפיקוד הצפון, והתייחס להסלמה: "נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו". הרמטכ"ל: "נחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, ואם חיזבאללה עוד לא הבין זאת - הוא יקבל עוד מכות עד שיבין". סגן מזכ"ל חיזבאללה איים במהלך הלווית הבכירים שחוסלו: "חזרנו חזקים יותר - וזה יהיה ניכר בשדה הקרב" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-352 למלחמה: אחרי כוננות השיא בישראל, חיזבאללה הרחיב את טווח הירי, כאשר החל משעות הלילה ולאורך כל היום (ראשון) נורו מטחים כבדים ליישובי הצפון ואף ליישובים המרוחקים מהגבול - בהם חיפה והקריות, עפולה, יקנעם, נצרת ונוף הגליל. יותר מ-150 רקטות נורו מלבנון. שלושה בני אדם נפצעו בעקבות פגיעה ישירה בקריית ביאליק, בהם גבר כבן 70 במצב בינוני, וכן גבר כבן 70 ונערה בת 16 שנפצעו באורח קל. בלילה הופעלו אזעקות גם בערבה, ויורט טיל שיוט ששוגר מעיראק. הערב הופעלו אזעקות גם באזור בית שאן, כאשר צה"ל יירט כטב"ם ששוגר מעיראק וחצה לשטח הארץ מסוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להסלמת המערכה בצפון ולירי המסיבי, ואמר: "בימים האחרונים הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם הוא לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין". שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא: "המהלכים האלה יימשכו עד שנחזיר בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם". מנגד, סגן מזכ"ל חיזבאללה קאסם נעים איים במהלך הלווית איבראהים עקיל שחוסל בביירות: "נכנסנו לשלב חדש - 'קרב החשבון הפתוח'. חזרנו חזקים יותר, וזה יהיה ניכר בשדה הקרב".

בתוך כך, כשנה אחרי הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, בישראל בודקים האם מנהיג חמאס בעזה חוסל בתקיפה של חיל האוויר ברצועה. הסבירות לכך שסינוואר נפגע מוגדרת ברמה נמוכה לפי שעה, ובכירים במערכת הביטחון מיהרו להבהיר כי "אין מידע לפיו סינוואר חוסל". מצה"ל נמסר כי "אין בידינו מידע המאשר או מפריך את הדבר".

[timeline id="6471" name="חרבות ברזל - יום 352"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו