באופן חריג: צה"ל יאשים לוחם בהריגת ילד פלסטיני

בעקבות תקרית שאירעה ביולי 2021 בעיירה בית אומר הסמוכה לחברון, החייל מחטיבת כפיר יואשם בהריגתו של ילד בן 11 לאחר שירה 14 כדורים לעבר רכב משפחתו ששבה מקניות - וחמישה מהם פגעו בו והובילו למותו. מדובר באירוע נדיר, שכן לרוב התביעה מקבלת את גרסאות הלוחמים באירועים מסוג זה

זמן צפייה: 01:29

באופן חריג, צה"ל יעמיד לדין לוחם שהרג ילד פלסטיני בן 11 סמוך לחברון, כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית. מדובר בתקרית שאירעה ב-28 ביולי 2021, בעיירה הפלסטינית בית אומר, אז כוח של לוחמי חטיבת כפיר זיהה רכב בו נסע גם הילד מוחמד אבו סארה, שחזר עם משפחתו מקניות - ופותח לעברם באש. שניים מהלוחמים יורים באוויר - הלוחם שצפוי לעמוד לדין ירה 14 כדורים לעבר רכב המשפחה, וחמישה מהם פגעו בילד והובילו למותו.

בעקבות התחקיר של האירוע, התברר כי הירי בוצע בניגוד לפקודות וההנחיות, ובדובר צה"ל מאשרים את הפרסום ואומרים כי אכן הירי בוצע בניגוד לנהלים שהועברו לכוח לפיהם יש לפתוח באש רק במקרה של פיגוע דריסה.

הפרקליטות הצבאית הודיעה לסנגורו של הלוחם כי הוא יועמד לדין פלילי. מדובר במקרה מאוד נדיר וחריג, היות ובדרך כלל המדיניות של התביעה הצבאית היא שלא להעמיד לדין על פעילות מבצעית ולקבל את גרסאות החיילים על תחושת בסכנה שחוו באירוע.