המשפחות שהפכו לשכולות עקב האסון ביחידת אגוז: "קמנו לבוקר לא מציאותי"

משפחות אלחרר ואהרון החלו לשבת היום שבעה על בניהם שנפלו באירוע הירי מטווח קצר בבסיס נבי מוסא. בעוד שהמשפחות דורשות הסברים מצה"ל ברקע ועדת החקירה שקמה עקב מותם של שני הקצינים, ביחידת הקומנדו מנסים לחזור לפעילות מלאה בהקדם. "אופק לא עמד במשימה אחת והיא להשאר בחיים"

זמן צפייה: 02:27

שבורות והמומות מהאסון הפתאומי שנחת עליהן, החלו היום (שישי) משפחות אהרון ואלחרר לשבת שבעה על שני הבנים שנפלו בתקרית הירי הקטלנית ביחידת אגוז: רב-סרן איתמר אלחרר ורב-סרן אופק אהרון.

"בכל גיל הוא היה כותב מה הוא הולך לעשות, והוא עמד בזה. אבל הדבר היחיד שהוא לא עמד בזה זה להישאר בחיים", סיפרה דניאל אהרון, אחותו של אופק. איתן, דודו של אופק, אמר לחדשות 13: "התחושות הן קשות. אתה קם לבוקר שהוא לא מציאותי. העולם השתנה בשנייה".

איתמר אלחרר כמ''פ בגולני
איתמר אלחרר כמ''פ בגולני | צילום: לוטם שחר

אמש, מעל הקבר הטרי של בנו, דרש האב אלי אלחרר הסברים מצה"ל על מה שהתרחש בבסיס בנבי מוסא, ובעיקר על מכת הגניבות מהחיילים בגזרה - אותה סיבה שבגללה מלכתחילה יצאו הלוחמים והקצינים של אגוז לסיור הלילי שהסתיים באסון.

מממצאי התחקיר הראשוני עולה כי הלוחמים שלחו שני סיורים עצמאיים, ללא קשר או תיאום ביניהם, כדי ללכוד את הגנבים בשטח בנבי מוסא, שגנבו קסדה ואמצעי ראיית לילה ערב לפני האירוע. במקביל, פטרול אחד בוצע על ידי סגן נ', כאשר בשלב מסוים הוא הבחין בארבעת חבריו וזיהה אותם בטעות כמחבלים ופתח לעברם באש. כתוצאה מחילופי האש מטווח קצר - שני הקצינים נהרגו.

בתוך כך, ועדת החקירה שהקים צה"ל לאסון בראשות אלוף במילואים נועם תיבון תמשיך בעבודתה בתחילת השבוע, כאשר משימה קשה לא פחות תהיה להחזיר את יחידת הקומנדו אגוז לפעילות כמה שיותר מהר.