ירי לגוש דן אחרי המראת ביידן; רה"מ: "נשנה את המשוואה בכל הגזרות"

נשיא ארה"ב חתם את ביקורו בארץ ואמר: "אבקש להעביר סיוע חסר תקדים. עם ישראל חי". אזעקות בת"א, בשרון ובשפלה. קבינט המלחמה התכנס שוב. תיעוד: חיסול חוליית מחבלים בגבול לבנון. שר ההגנה האמריקני לחיזבאללה: "נצרו את האש"

בקצרה:

ביום ה-12 למלחמה נרשם אירוע היסטורי, כשנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, לביקור ראשון של נשיא אמריקני בישראל בזמן מלחמה. הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתף בדיון של קבינט המלחמה. העניק תמיכה חסרת תקדים לממשלת ישראל ולאזרחיה - והעביר מסר מהדהד לכל רחבי המזרח התיכון: "ישראל אף פעם לא תהיה לבד, עם ישראל חי".

ביידן אימץ את גרסת צה"ל ואמר כי "הג'יהאד האסלאמי אחראי לירי לעבר בית החולים בעזה", אמר כי יבקש מהקונגרס "העברת סיוע חסר תקדים לישראל", והוסיף כי ארה"ב תעביר 100 מיליון דולר לעזה ולרשות הפלסטינית. כמו כן, לבקשת ארה"ב, ישראל הסכימה לאפשר העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה, אך הדגישה: "נסכל אותו אם יגיע לחמאס". בעקבות זאת, במשפחות החטופים הביעו זעם: "החלטה נוראית. אם לא תבוטל - נחריף את המאבק".

לאורך כל ביקור ביידן, חמאס לא שיגר רקטות למרכז. הירי לעוטף עזה, לשדרות וגם לכיוון באר שבע נמשך בקצב איטי. דקות ספורות אחרי שנשיא ארה"ב המריא - מטחים כבדים נורו לעבר תל אביב, גוש דן, השרון והשפלה. גם בצפון נמשכה האש: תקריות נ"ט לאורך היום, נפילות גם בקריית שמונה. צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון וחיסל חוליית מחבלים שירתה פצצות מרגמה בגבול לבנון. בכל האירועים לא דווח על נפגעים.

פגישת קבינט המלחמה בנוכחות הנשיא ג'ו ביידן
פגישת קבינט המלחמה בנוכחות הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

מאז שפרצה המלחמה, לפחות 1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות, ועד כה עודכנו משפחות של 199 חטופים. 303 משפחות חללי צה"ל עודכנו. משרד הבריאות עדכן כי 333 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 83 במצב קשה, 169 במצב בינוני ו-80 במצב קל. מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים ברחבי הארץ 4,399 פצועים, מהם 26 במצב אנוש, 304 במצב קשה, 746 במצב בינוני, 2,954 במצב קל, 229 נפגעי חרדה ו-140 בהערכה רפואית. משרד הבריאות בעזה עדכן על כ-3,000 הרוגים ויותר מ-12,500 פצועים מתחילת המלחמה.

מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים: 6754*

[timeline id="4187" name="חרבות ברזל - יום 12"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו