יממה אחרי הפיגוע בחווארה: הוצת רכבו של יהודי שנכנס לכפר פלסטיני

יהודי שנכנס לתורמוס עיא שבאזור רמאללה נזקק לחילוץ של כוחות הביטחון - לאחר שפלסטינים הציתו את רכבו. לפי הדיווח, כמה פלסטינים סייעו לו להסתתר עד להגעת הכוחות. מצה"ל נמסר: "הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים"

זמן צפייה: 00:05

יממה בלבד חלפה מאז הפיגוע בו נרצחו אב ובנו שנכנסו למכון לשטיפת מכוניות בחווארה, והערב (ראשון) יהודי שהחליט להיכנס לעיירה הפלסטינית תורמוס עיא שבאזור רמאללה נזקק לחילוץ של כוחות הביטחון - לאחר שפלסטינים הציתו את רכבו. כמה פלסטינים סייעו לו להסתתר עד להגעת הכוחות, והוא יצא בליווי תושבים מהכפר בלא פגיעות בגוף. מצה"ל נמסר: "הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

אחרי ששי-סיילאס ניגרגקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 נורו למוות אמש בשומרון, בנה של בן זוגה של ניגרגקר סיפר: "היו לו הרבה חברים בחווארה, שנים שהוא הלך לשם. אפילו אני הייתי איתו שם, גם עם אמא שלי. אמרתי לו שהוא צריך להיזהר מלנסוע לשם, שיחכה לפחות עד שיירגע המצב". הערב במהדורה המרכזית יצאנו לשוחח עם הישראלים שנכנסים לכפרים הפלסטיניים לטובת סידורים וקניות.

הכניסה לכפר חווארה
הכניסה לכפר חווארה, אמש | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה נמשך, וכוחות צה"ל פעלו במספר כפרים ביהודה ושומרון במהלך הלילה. הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לזירה ולאחר שקיים תחקיר ראשוני הוא אמר: "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור".