בשיא הלחימה: ראשי חמאס נסעו לפגישה בטורקיה

בכירי ארגון הטרור יצאו ממקום מושבם בקטר ובלבנון, וקיימו מפגש בטורקיה. הקטרים העדיפו שפגישה כזו לא תתבצע על אדמתם - ומצב היחסים הירוד בין ירושלים לבין אנקרה אפשר לטורקים לארח את המפגש

זמן צפייה: 00:47

רק בחודש ספטמבר האחרון, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, ואמר לו בפתח פגישתם כי "הקשרים בין שתי המדינות מתחזקים". מאז החלה המלחמה, יחסי ירושלים-אנקרה הולכים ומידרדרים, כשהיום (רביעי) נודע לחדשות 13 כי בכירי חמאס, בהם סאלח אל-ערורי, שיצא ממקום מושבו בלבנון, וראשי חמאס אחרים השוהים בקטר - קיימו פגישה בטורקיה.

סאלח אל-ערורי
סאלח אל-ערורי | צילום: רויטרס

גורם ישראלי מסר לחדשות 13 כי הקטרים, שכזכור תיווכו בעסקה בין ישראל לחמאס, אמנם לא גירשו משטחם את בכירי ארגון הטרור - אך העדיפו שפגישה כזו לא תתבצע על אדמתם. לעומת זאת, מצב היחסים של טורקיה עם ישראל, אפשר לטורקים לארח את המפגש.

ארדואן נואם באיסטנבול
ארדואן נואם באיסטנבול | צילום: רויטרס

בתחילת חודש נובמבר, משרד החוץ באנקרה הודיע על החזרת השגריר הטורקי בישראל להתייעצויות, זאת בשל "האסון ההומניטרי בעזה, שנגרם כתוצאה מהתקיפות של ישראל נגד אזרחים". בישראל תקפו: "נשיא טורקיה מתייצב לצד ארגון הטרור חמאס". עוד קודם לכן, אמר ארדואן כי "ישראל פושעת מלחמה", וכי "חמאס הוא לא ארגון טרור. ישראל היא הכובשת".