חילופי אש בשומרון: כוחות הביטחון פתחו במבצע בטובאס וטמון

אחרי גל פיגועים בשטחים, כוחות הביטחון פתחו במבצע לסיכול טרור בכפרים טובאס וטמון שבמזרח השומרון. כלי טיס של חיל האוויר תקף מספר מחבלים חמושים, ומדובר צה"ל נמסר כי מחסל אחד חוסל ומבוקשים נעצרו

זמן צפייה: 03:07

בעיצומה של המלחמה בעזה ובלבנון, וכאשר נמשכת ההמתנה המותחת לתגובת איראן וחיזבאללה, צה"ל מתמודד עם גל פיגועים בשטחי יהודה ושומרון. הלילה (רביעי) פתחו כוחות הביטחון במבצע לסיכול טרור במרחב הכפרים טובאס וטמון שבמזרח השומרון, ומדובר צה"ל נמסר כי עד כה חיסלו הכוחות מחבל אחד ופגעו במחבלים נוספים.

במהלך המבצע עצרו הכוחות מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה, ובמקביל תקף כלי טיס של חיל האוויר מספר מחבלים חמושים במרחב הכפר טמון. הפלסטינים דיווחו כי הכוחות מכתרים בית במרחב, וכי אחד המתבצרים בבית הצליח לברוח, אך טוענים כי יש הרוג ומספר נפגעים בתקיפת כטב"ם של צה"ל על הבית.

לכל העדכונים מהיום ה-313 למלחמה

מטרת המבצע היא חיסול קיני הטרור באזור, שנמצא במעין משולש בין בקעת הירדן לבין שכם וג'נין, וישנה הערכה כי המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בתחילת השבוע ברחו לאזור הזה.

פיצוץ רכב המחבלים באזור חברון
פיצוץ רכב המחבלים באזור חברון

הלילה התפוצצה מכונית תופת באזור העיירה חלחול הסמוכה לחברון, וההערכה היא כי המחבלים ברכב היו בדרכם לבצע פיגוע בשטח ישראל. שני מחבלים שהיו בתוך הרכב נהרגו.

המחבל שביצע את הפיגוע בקלקיליה, טארק דאווד
טארק דאווד, המחבל שביצע את הפיגוע בקלקיליה

ביום שני השבוע נפצע גבר באורח קשה בפיגוע ירי בעיר קלקיליה, ובהמשך השבוע השתפר מצבו והוא הוגדר בינוני. בנוסף אליו, נפצעו מהירי שני תושבים פלסטינים. המחבל, טארק דאווד בן ה-18, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, שוחרר במהלך עסקת החטופים בנובמבר אשתקד. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחריו אחרי הפיגוע, והוא חוסל על ידי מח"ט אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה.

יהונתן דויטש, הנרצח בפיגוע בבקעת הירדן
יהונתן דויטש, נרצח בפיגוע בבקעת הירדן

בפיגוע הירי בצומת מחולה שבבקעת הירדן ביום ראשון נרצח יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, בזמן שעשה את דרכו בכביש 90 מבית שאן לאחד מיישובי הבקעה, הוא נורה מרכב חולף בידי מחבלים. דויטש השתחרר רק לאחרונה משירות ביחידת מגלן. הוא הותיר אחריו זוג הורים, ארבעה אחים ואחות.