סמוטריץ' לנתניהו: "חלק אדיר מהמזון שנכנס לרצועה מגיע לחמאס"

שר האוצר שלח מכתב חריף לראש הממשלה ולראש המל"ל הנגבי, וביקר את האופן בו מועבר סיוע הומנטירי לרצועת עזה. "הזוי שאנחנו עדיין ממשיכים לספק את הסיוע לחמאס בשל איזה דמון שקרי", כתב השר, והוסיף: "מי שאחראי למחדל הזה אשם באופן ישיר בהתמשכות המלחמה"

זמן צפייה: 01:55

במכתב ארוך ומפורט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מטיח היום (חמישי) ביקורת על אופן העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, שלטענתו מוביל למסמוס הישגי המלחמה. המכתב נשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראש המל"ל צח הנגבי ומספר שרים בקבינט המדיני-ביטחוני.

במכתבו כתב סמוטריץ': "נכנס היום מזון לרצועת עזה בהיקף גדול יותר ממה שהיה לפני המלחמה, וחלקים אדירים ממנו מגיעים לחמאס. הזוי שאנחנו עדיין ממשיכים לספק את הסיוע לחמאס בשל איזה דמון שקרי שהופרך שוב ושוב על השלכותיו של ממשל צבאי".

שר האוצר הוסיף: "ניהול המאמץ ההומניטרי על ידי צה"ל יכול להוות מכפיל כוח אדיר. הימנעות מכך זה הכשל הגדול ביותר על כד בניהול המלחמה. מי שאחראי למחדל הזה אשם באופן ישיר בהתמשכות המלחמה".

משאיות סיוע הומניטרי נכנסות דרך המעבר הצפוני לרצועת עזה
משאיות סיוע הומניטרי נכנסות דרך המעבר הצפוני לרצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בחודש שעבר פורסם ב"Axios" כי ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוקל להטיל סנקציות על יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - כך לפי שלושה בכירים אמריקניים.

לפי הדיווח, בישיבה רמת דרג שהתקיימה במהלך השבוע במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, דנו בין היתר בהטלת סנקציות נוספות על גורמים בהתנחלויות ביהודה ושומרון, כולל אפשרות לסנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר. הסיבה לכך, על-פי הגורמים, היא כי "בממשל האמריקני רואים בשני השרים הבכירים בממשלת נתניהו כאחראים לערעור של היציבות והמצב הביטחוני בשטחי יו"ש".