חיסול הנייה: "המוסד גייס איראנים שהטמינו מטען, האור כבה - ואז אירוע הפיצוץ"

ב"ג'ואיש כרוניקל" סיפקו פרטים חדשים על מבצע החיסול של ראש הלשכה המדינית של חמאס, שמיוחס לישראל - ונראה כאילו נשלף הישר מתסריט של סרט ריגול. על פי הדיווח, אנשי משמרות המהפכה גויסו על ידי המוסד כדי להטמין את הפצצה והובחרו לאחר מכן מהמדינה. סוכנים אחרים טיפסו על העצים סביב המבנה בו בוצע החיסול, תיצפתו על חלון חדרו של הנייה - ונתנו את האות לפעול

חיסול אסמאעיל הנייה
חיסול אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

שבוע חלף מאז שחוסל ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן - בפעולה שיוחסה לישראל. הערב (שלישי) פורסמו ב"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי פרטים נוספים מאותו לילה דרמטי: "המטען שהונח מתחת למיטתו הוטמן על-ידי שני אנשי משמרות המהפכה שאמורים היו לאבטח את הבניין - וגויסו על-ידי המוסד".

לפי הדיווח, "המטען שהונח מתחת למיטתו הוטמן על-ידי שני אנשי משמרות המהפכה שאמורים היו לאבטח את הבניין - וגויסו על-ידי המוסד". כדי למנוע גילוי אפשרי, דווח, הסוכנים הניחו מטען חבלה שטוח, ברוחב של 3 ס"מ על 6 ס"מ, שהודק לתחתית המיטה. כדי למזער את הפגיעה בחפים מפשע - הם השתמשו במטען מדויק שפגע רק בחדרו של הנייה.

עוד צוין בדיווח כי יחידת 8200 לקחה גם היא חלק במבצע ההתנקשות, וסייעה למוסד ביירוט שיחות טלפון בין מארגני טקס ההשבעה של נשיא איראן החדש עם המוזמנים, ובהם גם הנייה. לאחר שהושג אישור כי בכוונתו של מנהיג חמאס להגיע לטהרן כדי להשתתף בטקס, במוסד החליטו להוציא לפועל את מבצע החיסול במתחם בו הוא נוהג לשהות במהלך ביקוריו בבירה האיראנית.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה | צילום: רויטרס

בעקבות זאת, לפי הנטען, סוכנות הביון הישראלית שלחה סוכנים משלה כדי לסקור את המתחם, לספק מידע לוגיסטי, למפות את כל הרחובות באזור, לאתר דרכי מילוט ולאסוף פרטים על האבטחה. הסוכנים נתקלו בקשיים בעקבות גובה המבנה של משמרות המהפכה, ששוכן במרכזו של יער. לפי "ג'ואיש כרוניקל", הסוכנים התגברו על הקשיים בכך שלבשו בגדים ירוקים וטיפסו על העצים, מהם תצפתו על המתחם.

אסאמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס
אסאמעיל הנייה | צילום: רויטרס

לפי הדיווח, האיראנים גילו על הבגידה לאחר החיסול, כשהשומרים נראו בצילומי מצלמות האבטחה ביום החיסול מתגנבים במסדרון לכיוון החדר שבו שהה הנייה ונכנסו אליו. שלוש דקות לאחר מכן, השומרים נצפו במצלמה כשהם יוצאים בשלווה מהחדר, יורדים במדרגות לכיוון הכניסה הראשית של הבניין, עוזבים ואז להיכנס למכונית שחורה. השומר במחסום החניון זיהה אותם ופתח את השער מבלי לשאול שאלות. כעבור שעה הם הוברחו מאיראן על ידי המוסד.