גנץ לנתניהו: "אתה יודע את תוצאות ההסתה, עמוד לצד מפקדי צה"ל"

שר הביטחון התייחס לתקרית שבה לוחם גבעתי נשפט ל-10 ימי מחבוש לאחר שתועד אומר "בן גביר יעשה סדר" - ולמתקפה ברשתות החברתיות שספג מפקדו: ""מפקדי צה"ל יש גיבוי מלא ולהם הסמכות והאחריות". הוא פנה לנתניהו: "יודע היטב מה תוצאותיה של הסתה, אל תכשיר את השרץ במחיר דמים"

חבר הכנסת בני גנץ
חבר הכנסת בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ התייחס אחר הצהריים (רביעי) לתקרית בחברון שבה לוחם גבעתי שנשפט ל-10 ימי מחבוש לאחר שתועד אומר "בן גביר יעשה סדר" לאדם שצילם אותו, ולמתקפה ברשתות החברתיות נגד מג"ד גדוד "צבר" סגן-אלוף אבירן אלפסי שהשית עליו את העונש: "למפקדי צה"ל יש גיבוי מלא ולהם הסמכות והאחריות – אני בטוח שלעולם לא ירכינו ראש בפני מערכת לחצים פוליטית. נתניהו יודע היטב מה משמעותן של מילים ומה תוצאותיה של הסתה. אני קורא לו לא להכשיר את השרץ במחיר דמים למדינה ולחברה הישראלית. אסור לתקוע טריז בין חיילי צה"ל למפקדיו".

עוד אמר גנץ: "אני מבקש לפנות לכל חיילי צה"ל באשר הם – לא משנה מה עמדתכם הפוליטית, מהי דתכם או מקום מגוריכם. יש מי שמנסים להסית אתכם נגד המפקדים המצוינים שלכם. יש מי שמנסים לפגוע במשפחות שלכם ולגייס אותן לקמפיין פוליטי. יש מי שמנסים להשפיע פוליטית על ההתנהלות המקצועית של מפקדי צה"ל. יש מי שמנסים להלך אימים על הרמטכ"ל ולייחס לו מניעים פוליטיים בשמכם. עם ישראל כולו מאחוריכם – לא משנה מה הרקע שלכם".

בנימין נתניהו בכנס הליכוד
בנימין נתניהו בכנס הליכוד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

למפקדים אמר: "אני מבקש לפנות גם למפקדי צה"ל ובראשם הרמטכ"ל – יש לכם גיבוי מלא לעמוד במשימותכם ולמלא את תפקידכם נאמנה. אני מדגיש – הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל אמנם כפופים להחלטות הדרג המדיני, אך להם בלבד, הסמכות והאחריות לנהל את העשייה המבצעית והפיקודית בצה"ל. אני יודע שתשארו ממלכתיים ולויאליים לתפקידכם ולדרג המדיני המופקד עליכם, ולצד זאת - שלעולם לא תרכינו ראש בפני מערכת לחצים פוליטית.

עוד אמר: "אם הדיבורים שאנו שומעים יהפכו למעשים, אני חושש מאוד לקיומו של צה"ל כצבא העם. מי שאוהב את חיילי צה"ל - לא פוגע במפקדים שלהם. מי שאוהב את חיילי צה"ל - לא משחק משחקים פוליטיים מסוכנים על גבם. חתירה תחת ערכי צה"ל, הכנסת שיקולים פוליטיים לתוך שיקולים מבצעיים, ושיסוי חיילים במפקדים – הם סכנה לביטחון הלאומי".