בכיר חיזבאללה על האוהלים בגבול: "ישראל לא תוכל לכפות דבר"

מוחמד רעד, חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, אמר כי "ישראל אומרת שצריך לסלק את שני האוהלים בגבול, אבל מעדיפה שההתנגדות תעשה זאת - כי אם היא תסיר אותם תפרוץ מלחמה, והיא לא רוצה מלחמה"

פעיל חיזבאללה
פעילי חיזבאללה בביירות | צילום: רויטרס

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, התייחס היום (שבת) לסוגיית שני האוהלים שהציבו אנשי הארגון מעבר לקו הכחול, באזור הר דב - ולעג לישראל: "בחודש האחרון היא מרימה את קולה על שני אוהלים שמצויים בגבול, בנקודה קדמית בקו הכחול על-פי הפרשנות שלה. היא אומרת שהאוהלים האלה צריכים להסתלק, אבל מעדיפה שההתנגדות תסיר אותם, משום שאם ישראל תסיר אותם - תפרוץ מלחמה. היא לא רוצה מלחמה. אם היא לא רוצה מלחמה, שתשב בשקט".

לדבריו, "ישראל רוצה לכפות על ההתנגדות להסיר את האוהלים, שזכותה להציב, ולא היא ולא אחרים יצליחו לכפות זאת". עוד אמר: "חלף הזמן שבו הפצצתם כור בעיראק ללא תגובה. בעבר ישראל לא פחדה מאיש. היום היא לא יכולה להסיר שני אוהלים משום שיש התנגדות. ישראל שוגה באשליות כשהיא מנסה לגייס את דעת הקהל ולומר 'ראו איך ההתנגדות מפרה את הסדר העולמי'. הסדר העולמי עומד בגבולות של הזכויות שלנו".

גבול ישראל-לבנון, גבול הצפון, לבנון
גבול ישראל-לבנון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

כאמור, חיזבאללה הקים בשבועות האחרונים שני אוהלים שבתוכם שהו שני פעילים חמושים של הארגון - מעבר לקו הכחול באזור הר דב, בגבול ישראל-לבנון - כך נחשף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בצה"ל רואים באירוע הזה פרובוקציה שמטרתה, ככל הנראה, לבחון את תגובת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא מוכר ומטופל אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים". עוד אמרו בצה"ל כי האירוע נמצא בשליטה וכי הדבר לא מהווה האיום ביטחוני. עוד נאמר כי צה"ל לא פרסם את דבר האירוע כדי לא להעצימו - וכך עשה גם חיזבאללה.