לפיד: "אחד המחבלים - מהמודיעין המסכל של הרש"פ; זו עליית מדרגה"

ראש הממשלה התייחס למותו של רב-סרן בר פלח בג'נין לפנות בוקר ואמר כי אחד המחבלים שנהרגו בתקרית הירי משתייך למודיעין המסכל של הרשות הפלסטינית. לפיד כינה זאת "עליית מדרגה". פלח, בן 30 מנתניה, היה סגן מפקד הסיירת של חטיבת הנח"ל. הוא נהרג בהיתקלות של כוחות צה"ל עם שני מחבלים סמוך למעבר גלבוע (ג'למה)

זמן צפייה: 01:53

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב (רביעי) למותו של רב-סרן בר פלח בג'נין לפנות בוקר. הוא אמר כי "אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלסטינית. זו עליית מדרגה".

"בשם ממשלת ישראל", אמר לפיד, "בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רב-סרן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל, סגן מפקד סיירת הנח"ל, שנהרג הלילה בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה. הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים. אנחנו שולחים את תנחומינו להוריו, לבת זוגו, למשפחתו ולחבריו. אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלסטינית. זו עליית מדרגה".

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד

הוא הוסיף: "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל ושב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

רס"ן בר פלח, בן 30 מנתניה, סגן מפקד הסיירת של חטיבת הנח"ל, נהרג בהיתקלות כוחות צה"ל עם שני מחבלים סמוך למעבר גלבוע (ג'למה) הנמצא ליד ג'נין. מהתחקיר הראשוני של צה"ל עלה כי התצפיתנית דיווחה ב-23:39 על חשודים ש"יכול להיות שהם חמושים". שעתיים וחצי לאחר מכן נפתחה אש ופלח נהרג.

נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין
נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין | צילום: דובר צה''ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לנפילתו של רס"ן בר פלח: "כואב את נפילתו של רס"ן בר פלח זכרונו לברכה, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים פלסטינים סמוך לג'נין. בר חרף נפשו בשליחות הגנה ושמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. תנחומיי למשפחתו, לזוגתו ולאוהביו. עלינו להמשיך ולפעול כנגד הטרור ביד חזקה ובשם העם בישראל אני מחזק את ידי כוחות הביטחון שעושים כן".