דיווח בסוריה: מערכת ההגנה האווירית הופעלה בדמשק

בפעם השלישית בשבוע האחרון, מערכת הנ"מ הסורית הופעלה הלילה עקב תקיפה המיוחסת לישראל. גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות "סאנא" כי ישראל תקפה בשמי דמשק - מה שגרם להפעלת מערכת הגנה אווירית וליירוט טילים. לא נרשמו הרוגים באירוע

זמן צפייה: 00:37

מערכות הההגנה האווירית הופעלו הלילה (חמישי) בשמי סוריה, בעקבות תקיפה ישראלית שבוצעה באמצעות טילים על מספר עמדות סמוך לעיר הבירה דמשק. כך על פי דיווח ברשת הידיעות הסורית "סאנא". עוד לפי הדיווח, חלק מהטילים התוקפים יורטו.

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות כי בסביבות השעה 00:30 ביצעה ישראל תקיפה אווירית נגד מספר עמדות באזור הבירה. עם מסר אותו גורם כי לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק לרכוש.

תקיפה בסוריה, ארכיון
תקיפה בסוריה, ארכיון

במהלך השבוע האחרון סוריה האשימה את ישראל במספר תקיפות. ביום שני דווח בסוכנות הידיעות הסורית על תקיפה של חיל האוויר הישראלי בבירה. באופן חריג, התקיפה בוצעה בצהרי היום, בשונה ממקרי עבר. בטלוויזיה הסורית ציינו כי "הנתונים הראשונים מצביעים כי מדובר בתקיפה ישראלית".

זמן קצר לאחר מכן פרסם הצבא הסורי הודעה רשמית: "בסביבות השעה 14:00 ביצע האוייב הישראלי מתקפה אווירית באמצעות מטח של טילים שנורה מכיוון צפון ישראל - כאשר המתקפה פגעה במספר אתרים בפאתי דמשק. מערכות ההגנה האוויריות בלמו את הטילים והפילו חלק מהם. איש צבא אחד נפצע וישנם נזקים לרכוש".

ביום שבת דיווחה סוכנות הידיעות המקומית כי בשעות הלילה נשמעו פיצוצים בשמי דמשק, כמו גם בנמל התעופה הבינלאומי שבעיר ובגבול סוריה-לבנון. מיד לאחר התקיפה, מקור צבאי סורי בכיר אמר לסוכנות הידיעות המקומית לקראת השעה 23:03, "האויב הישראלי ביצע תקיפה באמצעות טילים ששוגרו מצפון מזרח אגם טבריה (הכנרת), וכוונו לכמה אזורים בבירה דמשק". לטענתו, כוחות ההגנה האווירים הסוריים הצליחו ליירט את מרבית הטילים ששוגרו לעבר המדינה, וכי "נגרם נזק לרכוש בלבד".

אמש הותקפו נכסים סורים במרחב דמשק לאור הסיוע לאיראנים בהעברות אמל"ח, בתקיפה שלישית בתוך שבוע - כך נחשף היום על ידי ערוץ "אל ערביה". זאת, לצד נכסים איראניים, וביניהם מפקדה של לשכת הסיוע בגיס לבנון ונכסים סורים של דיביזיה 4 אשר נמצאת תחת פיקודו של אחיו של באשר אל אסאד - ומסייעת לאיראנים בהעברות אמל״ח אסטרטגי וציוד מסוכן.