ארה"ב במסר לישראל: "מצפים לאישור ההקלות לפלסטינים"

פרסום ראשון: לקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני מחר, ממשל ביידן העביר מסר לישראל שלפיו בוושינגטון מצפים מישראל לאשר את ההקלות לפלסטינים בקרוב, ולהימנע מקידום הצעת החוק המבקשת להעביר כספי מסים פלסטינים שהוקפאו למשפחות נפגעות טרור

זמן צפייה: 01:50

בצל האירועים הביטחוניים בסוף השבוע, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר (ראשון) ולדון גם על הזירה הפלסטינית, כפי שפורסם במהדורה המרכזית בשבוע שעבר.

הערב דווח לראשונה בחדשות 13 על אודות המסר האמריקני שהועבר לישראל בסוף השבוע, שלפיו ממשל ביידן מצפה מישראל לאשר את ההקלות לפלסטינים בקרוב, ולהימנע מקידום הצעת החוק המבקשת להעביר כספי מסים פלסטינים שהוקפאו למשפחות נפגעות טרור.

מערכת הביטחון צפויה להגיע לשרים עם שתי סוגיות מרכזיות בעניין הפלסטיני, שמטריד מאוד בחודשים האחרונים את גורמי הביטחון - אבל גם את ממשל ביידן: הצעת החוק שמקודמת בימים אלה, שמבקשת למעשה לקחת סכום מכספי הפלסטינים המוקפאים, ובאמצעותו לשלם פיצויים למשפחות של נפגעי טרור, שבית המשפט פסק שמגיע להם פיצוי מהרשות הפלסטינית.

מערכת הביטחון הזהירה את הדרג המדיני: לפי הערכות, במידה והמהלך הזה יימשך, הוא ירוקן את הקופה ויוביל הלכה למעשה לזירוז הקריסה הכלכלית של הרשות הפלסטינית.