3 החטופים צעקו "הצילו" למצלמת כלב, התיעוד לא נבדק בזמן

פרטים חדשים על האסון שבו נורו למוות אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה: בתיעוד ממצלמת כלב שנכנס למבנה שבו שהו הם נשמעו מדברים עברית. המחבלים ששמרו עליהם חוסלו. אביו של אלון שמריז: "ביקשתי לראות את התיעוד. זה לא קרה"

זמן צפייה: 08:25

תחקיר האסון בשג'אעיה: פרטים חדשים שפורסמו היום (רביעי) מתוך תחקיר אסון הירי הקטלני בשלושת החטופים, יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה, על-ידי כוחות צה"ל בעזה, חושפים את גודל הטרגדיה והמחדל שהתרחשו בשג'אעיה. על פי התחקיר, לוחמי גולני פעלו במבנה בו שהו החטופים ואף חיסלו במקום מחבלים, שהתגלו בדיעבד כשומריהם של שלושת החטופים. המבנה בו הוחזקו השלושה נמצא במרחק של קילומטר מהמקום בו הם נורו למוות. בנוסף, בסרטון שהתגלה אתמול ממצלמת גופו של כלב מיחידת "עוקץ", שנכנס למבנה ביום ראשון שעבר ונהרג, נראים המחבלים שחוסלו ונשמע קולם של שלושת החטופים - כשהם צועקים בעברית "הצילו", "חטופים" ו-"אלון ויותם". הלוחמים עצמם שמעו דיבורים בעברית, אך חשבו שמדובר בהטעיה של חמאס.

עוד עולה כי החטופים הניפו דגל לבן כאשר נתקלו בכוחות לפני שנורו, אך הם לא הרימו ידיים או צעקו. לטענת לוחם בגדוד 17, הוא ראה את השלושה מתקרבים לבניין וחשש שהם ייצמדו למבנה מבלי שיהיה לו קשר עין איתם. בעקבות זאת הוא צעק "מחבלים" ונפתחה אש.

לנוכח הפרטים החדשים, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אתמול תחקיר, והנחה על השלמת הפרטים לאור הממצאים החדשים - כך שהוא יסוכם בימים הקרובים. צה"ל עדכן את שלוש המשפחות במידע והתחייב להמשיך לעדכנן לאחר סיכום התחקיר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312201504' autoplay='0' credit='' desc='פרטים חדשים על אסון הירי בשלושת החטופים' poster='' kid='1_3m2qwflm' duration='502']

לאחר פרסום הפרטים מהתקרית הקשה, אביו של אלון שמריז, אבי, אמר כי משפחתו לא קיבלה את המידע מצה"ל - אלא נחשפה אליו דרך אמצעי התקשורת. "אני יכול להבין שהלוחמים חששו ממלכוד, אבל אני מאוכזב שהם לא עשו את המהלך עד הסוף. זה גם מנחם לדעת שהצבא לפחות ניסה להגיע לחטופים", אמר אבי - והוסיף: "זה שלא נכנסו למבנה מחשש זה מובן, אני יכול לקבל את זה בהבנה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312201550' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם אבי, אביו של אלון שמירז' poster='' kid='1_d527twuv' duration='940']

בנוגע לתושיית בנו, אמר: "מאחר ששני החטופים האחרים לא היו בעלי ניסיון צבאי כמו אלון, הוא לקח את העניינים לידיים. מצטער שזה לא הסתייע". בתגובה לעמדה הקוראת שלא להעניש את החיילים שירו באלון, יותם וסאמר, אמר: "הייתי לוחם, מי שיש לו דגל לבן צריך לזהות אותו ולנטרל אותו, לא להרוג אותו. לגבי היורה עצמו אין לי כוונה שיתלו אותו, מישהו נתן לו הוראות להרוג - וזה לא היה אמור להיות. לא ניתנו הנחיות ברורות שיש חטופים בשטח, אחרת לא היו יורים".

המבנה בו שהו 3 החטופים
המבנה בו שהו 3 החטופים | צילום: דובר צה״ל

"אני מצטער על זה שהמידע הגיע לתקשורת לפני שהגיע אלינו", הוסיף אבי, "אין לי תלונות, הצבא יצטרך לבוא ולהסביר לנו - ואני מבקש לראות את התיעוד מהירי". בנוגע לכך שעד עתה התיעוד לא ניתן לו, הוסיף: "הצבא אמר שיש תמונות שצולמו אחרי הירי. אני יודע שיש תיעוד גם של הירי ואני דורש לראות אותו ולא אתן למרוח אותי".