אונר"א חושף: "מנהרת חמאס נחפרה מתחת לבית ספר שלנו"

ארגון הפליטים הפועל ברצועת עזה הודיע כי מנהרת חמאס התגלתה מתחת לבית הספר לבנים של הארגון במרכז רצועת עזה - הודעה שאינה אופיינית לארגון

מנהרה ברצועת עזה (ארכיון)
מנהרה ברצועת עזה (ארכיון) | צילום: רויטרס

מנהרת טרור מתחת לבית ספר של האו"ם: ארגון הפליטים אונר"א חשף היום (שישי) באופן חריג כי התגלתה מנהרת טרור של החמאס שנחפרה מתחת לבית הספר לבנים של הסוכנות במרכז רצועת עזה. בארגון גינו בחריפות את חמאס ואת בחירתו לחפור את המנהרה מתחת לשטח בית הספר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהודעת הארגון, שעד כה נמנעו מלפרסם ידיעות בדבר פעולות חמאס ברצועה, פירטו כי המנהרה התגלתה בזמן שתלמידי בית הספר היו בחופש ולא נשקפה להם סכנה. עוד הדגישו כי לא הצליחו לגלות פתחי יציאה או כניסה למנהרה בשטח בית הספר. "הבנייה וקיום המנהרות מתחת למתחם של האו"ם לא עולים בקנה אחד עם החוק הבינלאומי", נכתב בהודעת הארגון. הביטחון והניטרליות של מתקני האו"ם חייבת להישמר כל הזמן".

הודעת אונר''א. חשיפה בלתי אופיינית
הודעת אונר''א. חשיפה בלתי אופיינית

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף פולי מרדכי פרסם בדף הפייסבוק שלו בערבית את תגובתו להודעת הארגון. "חשבנו במערכת כיצד להגיב על הזלזול המתועב בחיי ילדים", סיפר האלוף יואב פולי מרדכי.

האלוף מרדכי הוסיף: "החלטנו לבסוף לשאיר זאת לעיתון אל-עכאז הסעודי שנכתבו בה אתמול השורות הבאות: 'חמאס היא זו שמובילה את עזה לאסון הומניטארי בכך שהיא משתלטת ומחרימה את הסיוע ההומניטארי, בנוסך לאיום על חיי התושבים שהיא מבצעת בעזרת המנהרות שהיא חופרת תחת בתי הספר ובתי החולים וזאת כדי לנצל את התושבים כמגן אנושי".

"ברור כשמש כי העולם הערבי הבין שארגון הטרור חמאס הוא זה שהורס את רצועת עזה ומחסל כל סיכוי של עתיד טוב לעזתים", הוסיף מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "אולי הגיעה העת שיבינו זאת תושבי הרצועה בעצמם".