מזיהוי המחבלים - ועד חיסולם: תחקיר ניסיון הפיגוע בגבול עזה

לפי תחקיר צה"ל, שלושת הפלסטינים זוהו כ-200 מטר בשטח הרצועה, וחדרו לישראל באזור קיבוץ כיסופים. המחבלים השליכו מטענים על לוחמים שהוקפצו למקום – ונורו למוות • חטיבת כפיר תהפוך למתמרנת

זמן צפייה: 03:54

מתיחות בדרוםצה"ל הציג הערב (רביעי) את תחקיר ניסיון הפיגוע אמש בגבול הרצועה, שבו כזכור חוסלו שלושה מחבלים, לאחר שהשליכו לעבר כוח צה"ל שני מטענים. מהתחקיר עולה כי השלושה, כבני 18, זוהו כ-200 מטרים בשטח הרצועה, במקום שבו היו חדירות לישראל גם בספטמבר אשתקד. בתוך כך,  הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בגדוד שמוצב בגבול עזה וציין שכך החוד המבצעי נדרש לפעול והודה לחיילים שהיו באירוע.

דובר צה"ל, הדי זילברמן, הסביר בשיחה עם כתבים כי מלבד שני מטעני הנפץ, המחבלים נשאו עליהם גם סכין ומברג. לדבריו, הלוחמים מנעו את הגעת המחבלים לקיבוץ כיסופים בעוטף עזה. זילברמן הוסיף כי לא ידוע לאיזה ארגון טרור שייכים המחבלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה בצה"ל: המחבלים שחוסלו בעזה – פעלו מתוך יוזמה מקומית

נשיא צרפת התעמת עם מאבטחים בירושלים: "צאו החוצה" • תיעוד

גורם בקרמלין: פוטין ייפגש מחר עם אמה של נעמה יששכר

השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל
השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל | צילום: דובר צה''ל
הקליעים שנורו
הקליעים שנורו | צילום: חדשות 13

כמו כן, בביקורו בעזה הרמטכ"ל הודיע כי חטיבת כפיר תהפוך לחטיבת חי"ר מתמרנת חמישית תוך מיקוד בשטח בנוי. על פי דובר צה"ל החטיבה תתאמן מספר חודשים בשנה ותעסוק פחות בשטחים.
"למדנו שצה"ל צריך יותר חי"ר", אמר זילברמן.

מוקדם יותר היום פורסם כי על פי הערכות שעלו בצה"ל, המחבלים שחוסלו אמש פעלו מתוך יוזמה מקומית ולא היו חברים באף ארגון טרור. לפני כן אמר גורם ביטחוני כי גופות שלושת המחבלים, יישארו בידי ישראל, כך לפי המדיניות בכל פיגוע שיוצא מהרצועה.

במקביל, הוריו של סגן הדר גודלין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, חוששים כי מפאת גילם הצעיר של המחבלים, מערכת הביטחון או הקבינט המדיני-ביטחוני יחליט לשחרר את הגופות לקבורה.

סגן הדר גולדין וסמ''ר אורון שאול ז''ל
סגן הדר גולדין וסמ''ר אורון שאול ז''ל | צילום: חדשות 10

המשפחה פנתה למזכירים הצבאיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט, ודרשו מהם כי צה"ל לא ישחרר את הגופות לקבורה. "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לרה״מ ושר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון אברה והישאם", נמסר.

אמש, כאמור, כוח צה"ל סיכל פיגוע בגדר רצועת עזה, כאשר חיסל שלושה מחבלים שחדרו לשטח ישראל מדרום הרצועה והשליכו לעבר הלוחמים שני מטענים. שלושת הפלסטינים זוהו כשחצו את הגדר. כוח כפיר מגדוד 93, וטנקים מגדוד 52 מחטיבה 401, הוקפצו למקום וירו למוות בחשודים, לאחר שאלה כאמור ניסו לפגוע בלוחמים. המחבלים היו כ-400 מטרים בשטח ישראל.