כוחות צה"ל ניטרלו מחבל שניסה לחטוף נשק מחייל במחסום בכניסה לשכם

מחבל שניסה לחטוף נשק מחייל במחסום צה"לי בכניסה לשכם נוטרל על ידי החיילים. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעבר פלג גופו התחתון של המחבל - ולאחר שטופל בשטח, הוא מת מפצעיו. הפלסטיני לא היה חמוש, ובצה"ל החלו מתחקרים את האירוע

זירת האירוע

כוחות צה"ל בשומרון ניטרלו היום (שישי) מחבל שניסה לחטוף נשק מחייל במחסום צה"לי בכניסה לשכם. לפי פרטים שהגיעו לידי חדשות 13, המחבל הפלסטיני, עבדאללה סמיח אחמד קלאלווה בן ה-26, הגיע ברכב ליד עמדת חיילים בסמוך לחטיבה המרחבית שומרון, יצא ממנו, ולדברי הלוחמים התנפל עליהם וניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים במקום. אין נפגעים לכוחות.

בתגובה, הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעבר פלג גופו התחתון של המחבל - ולאחר שטופל בשטח, הוא מת מפצעיו. הפלסטיני לא היה חמוש, ובצה"ל החלו בתחקור את האירוע.

ניסיון פיגוע בשומרון
זירת ניסיון הפיגוע בשומרון

מכתב ההתאבדות של המחבל
מכתב ההתאבדות של המחבל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי החשוד יצא מרכבו והחל להתקרב לעמדה הצבאית שבמקום. הלוחמים שהיו בעמדה פתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות וירי לאוויר. לטענת דובר צה"ל, החשוד המשיך להתקדם וניסה לתקוף את אחד הלוחמים. לוחם נוסף שהיה במקום ביצע ירי לעבר החשוד ופגע בו. עוד נמסר כי ניסיון פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי אירע לפני זמן קצר בסמוך לעיר רוואבי שבמרחב חטיבת בנימין. אין נפגעים.