מחבל חמאס שהשתתף במתקפה: "הורו לנו להרוג ולערוף ראשים"

צה"ל, שב"כ והמשטרה פרסמו תיעודים מחקירות מחבלי חמאס שהשתתפו במתקפת הפתע על ישראל, ובו הם חשף בפני החוקרים את ההסכמה שהמחבלים קיבלו, לרבות הדרכה משפטית דתית, לביצוע מעשי הזוועה. "אמרו לנו שמי שמביא חטוף מקבל דירה ו-10 אלף דולר"

זמן צפייה: 04:53

צה"ל פרסם הערב (שני) תיעוד של חקירת מחבל חמאס שהשתתף במתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, ובו הוא חשף בפני החוקרים את ההסכמה שהמחבלים קיבלו, לרבות הדרכה משפטית דתית, לביצוע מעשי הזוועה.

"התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג שם את כולם, כולל נשים וילדים", סיפר המחבל בחקירתו, "חמאס הורה לנו לעשות את הדברים הבאים: לרמוס את ראשיהם ולחתוך אותם, לחתוך להם את הרגליים". עוד הוא הוסיף כי המחבלים קיבלו אישור מיוחד לקיים יחסי מין עם גופת ילדה לאחר שהרגו אותה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310231828' autoplay='0' credit='' desc='חקירת המחבל: "התכנון היה להרוג שם את כולם"' poster='' kid='1_3v7rkhc3' duration='182']

גם שב"כ והמשטרה פרסמו הערב תיעוד מחקירות של מחבלי חמאס מכוח הנוחבה, מהם עולה כי הכוחות שפשטו על ישובי העוטף קיבלו הנחיות ברורות ומפורשות להרוג ולחטוף אזרחים בהם קשישים, נשים וילדים. עוד עולה מהחקירות כי המפקדים הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעוד ששלחו את אנשיהם להלחם, למות או להעצר בישראל.

אחד המחבלים אמר בחקירה: "הייתה מונחת גופה על הרצפה, יריתי בה. המפקד צעק עלי למה אני מבזבז כדורים על גופה", ומחבל אחר סיפר: "אמרו לנו שמי שמביא חטוף מקבל דירה ו-10 אלף דולר". משב"כ נמסר כי "כל המחבלים מסרו בחקירותיהם מידע מפורט על בוקר הפשיטה והטבח בישובים, וכן סיפקו מידע ערכי אשר שימש וישמש לתקיפת מטרות ברצועת עזה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310231907' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד המחבלים בחקירות: "אמרו לנו שמי שמביא חטוף מקבל דירה ו-10 אלף דולר" poster='' kid='1_5ioq9qsv' duration='746']

כזכור, שלשום פרסם צה"ל תיעוד מחקירתו של מחבל נוסף, מוחמד יאסר זד אבו ריזק, במהלכה הוא טען כי משימתו הייתה לתקוף את מוצב סופה ולהרוג את החיילים שנמצאים בו. במהלך החקירה, המחבל תקף את ראשי חמאס וטען כי הם "רימו ופיתו אותנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-310211137' autoplay='0' credit='' desc='המחבל מוחמד יאסר זד אבו ריזק בחקירתו' poster='' kid='1_1n5iu1q6' duration='62']

הוא הוסיף בנוגע להנהגת ארגון הטרור: "הם יושבים בבתים שלהם והשאירו אותנו כאן. הם נמצאים בקטאר ובטורקיה, מדברים בשם אל אקצא והמוסלמים ונשארים שם, בזמן שהם שולחים אותנו לכאן". לאחר שהחוקר שאל למי הוא מתכוון, המחבל נקב בשמותיהם של איסמעיל הניה וחאלד משעל, והוסיף: "הם שם בזמן שהמשפחות שלנו מופצצות בעזה".