אזהרת האלופים: "בעיות משפטיות בהעברת סמכויות לסמוטריץ'"

פרסום ראשון: הפרקליטה הצבאית הראשית ומתאם פעולות הממשלה בשטחים נפגשו עם ראש הממשלה יחד עם שר האוצר, שר הביטחון והשר במשרד הביטחון - והביעו חשש מפני בעיות משפטיות ומדיניות שעלולות לצוץ בשל העברת המינהל האזרחי לידיו של סמוטריץ'. הפגישה התרחשה בעקבות הבטחתו של נתניהו לרמטכ"ל לשעבר כוכבי שלפיה הוא יתייעץ עם הגורמים הבכירים

זמן צפייה: 01:11

פרסום ראשון: הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, שניהם שלחו אזהרה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי העברת חלק מסמכויות משרד הביטחון לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', כפי שנחתם בהסכמים הקואליציוניים, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

האזהרה הרשמית עלתה בפורום בו נכחו ראש הממשלה יחד עם שר המשפטים לוין, שר הביטחון גלנט וכן שר האוצר והשר במשרד הביטחון סמוטריץ'. שניהם הביעו חשש מהעברת הסמכויות, בעיקר בשל בעיות משפטיות ומדיניות שהמהלך יכול לגרור.

בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט
בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט | צילום: שריה דיאמנט, יונתן זינדל, פלאש 90

למעשה, בפגישה הזו נתניהו "מסמן וי", כיוון שהבטיח לרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי שלפני שיעביר את הסמכויות לידיו של סמוטריץ' יתייעץ עם הגורמים הבכירים. ואכן ההתייעצות הזאת קורית, ולאחריה נתניהו שולח את הבכירים לעשות "שיעורי בית", ומבקש מכל אחד לחזור עם הפשרה שלו.

בתוך כך נראה כי נתניהו מתעקש שסמוטריץ' אכן יקבל לידיו את הסמכויות, כשהשאלה היא לא כמה - אלא אילו סמכויות. בין היתר, נתניהו שולח את שר המשפטים לוין לרכך את שר הביטחון לאחר החיכוך בינו לבין סמוטריץ' על רקע המאחז הבלתי חוקי בשומרון "אור חיים" לזכר הרב דרוקמן, זאת כדי שהקואליציה הנוכחית תוכל להמשיך ולתפקד.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני ומקיים עמו פגישות עתיות בנושאים מקצועיים, שם הוא מביע את עמדותיו. לא נתייחס לנאמר בדיונים סגורים".