אסון זיהום הזפת: במערכת הביטחון לא סבורים שמדובר בפיגוע טרור

על אף שהשרה להגנת הסביבה טענה כי האסון האקולוגי בחופי ישראל נגרם בכוונה מפעילות איראנית, במערכת הביטחון לא הכירו את האירוע כמעשה טרור ולא היו שותפים בחקירה

זמן צפייה: 00:38

אסון זיהום הזפת: במערכת הביטחון לא סבורים שמדובר בפיגוע טרור, כאשר צה"ל והמוסד לא היו שותפים לחקירה שביצע המשרד להגנת הסביבה ולא הכירו את האירוע כמעשה טרור - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. זאת, על אף שהשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל טענה מוקדם יותר היום כי האונייה שאחראית לזיהום יצאה מאיראן מתוך כוונה לבצע טרור אקולוגי בחופי ישראל.

לדברי גמליאל, "אונייה פיראטית עם מכלית לובית היא האחראית לטרור הסביבתי. למפעיל האונייה יש דם שחור על הידיים, שכן לאורך השבועיים האחרונים אמרנו שמדובר במעשה זדון. או שזה נעשה בכוונה תחילה, או שהדבר נגרם עקב תקלה שמפעיל האונייה לא דיווח עליה".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל | צילום: לע''מ

"אז, בין היום הראשון לשני בפברואר, היא זיהמה את המים הכלכליים של מדינת ישראל - כשהיא חשוכה וללא משדר דולק. אחר כך, היא המשיכה לאזור סוריה, הדליקה את המכשירים ופרקה את הדלק לכלי שיט אחרים". מהחקירה של המשרד להגנת הסביבה עלה כי מדובר באונייה ישנה בת 19, כך שמפאת גילה, "היא לא יכולה להתקבל לנמלים באירופה ובארצות הברית", לדבריה של גמליאל.