"איש לא הכניס בנים ובנות לטנק"‎

הרמטכ"ל התייחס בטקס מינוי הרבצ"ר לסערת שילוב הנשים בתפקידי לוחמה בחיל השריון. בנוסף התייחס גם למינוי הרבצ"ר: "השתכנעתי שהרב קרים המתאים ביותר לתפקיד"

הרמטכ"ל על סערת הנשים בשריון (צילום: חדשות 2)

עכשיו זה רשמי: אחרי דחיות, עיכובים והתערבות של בג"ץ, הרב אייל קרים מונה היום (חמישי) לרב הצבאי הראשי של צה"ל. בטקס חגיגי קיבל הרב קרים קיבל את דרגות אלוף המשנה מהרמטכ"ל מצד אחד ומאשתו מהצד השני. בתוך כך, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט התייחס לסערת שילוב הנשים בתפקידי לוחמה ואמר: "מנהלים דיון שנועד רק לחשוב, עוד אף אחד לא שם בנים ובנות ביחד בטנק".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לאחר הפירסום כי אישר בעבר לחיילים לאנוס נשים בזמן מלחמה, והתבטאויות נגד הקהילה הגאה התעורר גל מחאה שדרש שלא למנות את קרים לרב הראשי. לבסוף אילץ אותו בג"ץ להבהיר את דבריו לאחר עתירה של סיעת מרצ, והיום כאמור, מונה לתפקיד.

"החלפת רבצ"ר הוא אירוע מאוד משמעותי בצבא", אמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בטקס המינוי. "אני השתכנעתי לפני שהרב קרים הוא המתאים ביותר". אייזנקוט התייחס גם לעיכוב במינויו של קרים ואמר: "אני יכול רק להצטער על הדחייה בשבוע".

הרב קרים (במחנה)
הרב קרים (במחנה)

בטקס המינוי, הרב הראשי יצחק יוסף התייחס לסוגיה שמלהיטה את ציבור החיילים הדתיים בצבא, שילוב הנשים בתפקידי לוחמה בשיריון. "יבורך הרמטכ״ל שהודיע שרוצה מחשבה שניה על התקנה שאומרת שיהיה חייל וחיילת בטנק", אמר הרב הראשי. "כל רב צבאי צריך ללכת עם האמת שלו עד הסוף. לא תגורו מפני איש. אני מברך את הרמטכ״ל שעמד כצור מאחורי המינוי החשוב הזה למרות הקשיים".

גם הרמטכ"ל עצמו התייחס לסערת שילוב הנשים. "לצערי הרב חלק גדול מהשיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי ידיעה, מחצאי אמיתות", טען הרמטכ"ל. ביצענו דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף, ועל השילוב הראוי, ואף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים. זה דיון שמבקש רק לחשוב ולבחון האם הופך להיות לנושא ושיח ולעצומות לא תורמים שום דבר, לא לחיזוק צה״ל ולא לחיזוק החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה".