אחרי מאבק המשפחה: תמר אריאל תוכר חללת צה"ל שנספתה במערכה

לאחר הפרסום בחדשות 13: משפחתה של נווטת הקרב, שנהרגה במפולת שלגים בנפאל ב-2014, הוכרה שכולה על ידי משרד הביטחון. זאת, לאחר שהוכח כי מתה תוך שניסתה להציל את חיי חבריה

זמן צפייה: 03:33

משרד הביטחון החליט היום (רביעי) להכיר בסרן תמר אריאל ז"ל, נווטת הקרב שנהרגה באסון מפולגת השלגים בנפאל באוקטובר 2014, חללת צה"ל שנספתה במערכה. משפחתה הוכרה שכולה.

לפי הודעת המשרד, ההחלטה התקבלה לאחר שהוצגו בפניו ראיות שמוכיחות כי תמר נהרגה תוך שניסתה להציל את חיי חבריה שהיו עמה. זאת, מכוח חוק "תגמול לחייל הנפגע בהצלת חיי הזולת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התרסקות המטוס באתיופיה: זוהתה גופתו של ההרוג הישראלי השני

ישראלי בן 22 נהרג במהלך טיפוס הרים בספרד

הישראליות שעצורות בפרו בחשד להברחת סמים: "חוששות לחיינו"

תמר אריאל בת ה-25 מקיבוץ משואות יצחק, נהרגה במפולת השלגים בנפאל
תמר אריאל בת ה 25 מקיבוץ משואות יצחק, נהרגה במפולת השלגים בנפאל | צילום: חדשות עשר

תמר אריאל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האוויר, נהרגה באוקטובר 2014 במפולת שלגים בנפאל. אריאל, ששירתה בצבא באותה תקופה והייתה חתומה לתשע שנים נוספות, יצאה לחופשה במדינה שבמזרח הרחוק. למרות זאת, משרד הביטחון סרב להכיר במשפחתה כמשפחה שכולה.

שלוש שנים לאחר שתמר נהרגה במפולת שלגים, אמה ענת המשיכה להיאבק במשרד הביטחון על מנת לזכות בהכרה כמשפחה שכולה. על אף ההיסטוריה של תמר, שלחמה במבצע "צוק איתן", משפחת אריאל לא הוכרה כמשפחה שכולה, עקב העובדה שנווטת הקרב מתה שלא במהלך פעילות מבצעית. "אנחנו במלחמה מול משרד הביטחון", סיפרה אמה לחדשות 13, "היא ניסתה לאגור כוחות בחו"ל כדי לחזור לעבודה. כיוון שהיא נהרגה בנפאל ולא תוך כדי עבודה, לא מכירים בנו כמשפחה שכולה".

אריאל סיפרה שבעבר כבר ויתרה המשפחה על תביעה כשבתה נפצעה במהלך השירות: "יכולנו לתבוע את משרד הביטחון כדי שיהיו לה אחוזי נכות, אך תמר פחדה על התפקיד שלה ואמרה שלעולם לא תתבע את המדינה". בעבר, שר הביטחון אביגדור ליברמן כינה את תמר "מודל לחיקוי", אך אריאל אמרה כי "גם השיחות איתו לא עזרו במאבק".