הערכה בישראל: סינוואר מנותק מהנהגת חמאס

גורמים מדיניים מעריכים כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מנותק קשר ולא היה מעורב בניסוח תשובת חמאס למתווה עסקת החטופים. בישראל מעריכים עוד כי בארגון הטרור מקבלים בשבועות האחרונים החלטות מבלי שסינוואר מעודכן בהן.

זמן צפייה: 00:43

ברקע תשובת חמאס בנוגע למתווה עסקת החטופים, גורמים מדיניים מעריכים כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, לא היה מעורב בהחלטה, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. לפי ההערכה, סינוואר "מנותק קשר" ולא היה מעורב בניסוח התשובה, ולכן גם חל עיכוב במסירתה לקטר. בישראל מעריכים עוד כי בארגון הטרור מקבלים בשבועות האחרונים החלטות מבלי שסינוואר מעודכן בהן.

בתוך כך, אם או בלי סינוואר - המגעים לעסקה ממשיכים. בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, סגנו של סינוואר, הגיע הבוקר לקהיר בירת מצרים בראש משלחת של הארגון על מנת להשלים את הדיונים בעניין הפסקת האש - כך הודיע חמאס בהודעה רשמית.

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

עיקרי המתווה, כפי שחמאס דורש, כוללים בשלב הראשון הפסקת אש של למעלה מ-40 ימים, נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה ושיקום עזה, תמורת שחרור נשים, מבוגרים וחולים. בשלב השני ישוחררו החיילים והגברים הצעירים בתמורה ליציאה של כלל כוחות צה"ל מהרצועה, ובשלב השלישי - הפסקת אש של 45 ימים נוספים, עסקת חילופי גופות ומשא ומתן על "שקט מוחלט".