"אשים מטען בינך לאשתך": חקירות המחבלים חושפות את ניצול אזרחי עזה

עדויותיהם של פעיל בחמאס ופעיל בג'יהאד האסלאמי, שנעצרו ברצועה ונחקרו, חושפות פעם נוספת כיצד חמאס משתמש באזרחים העזתים ובסביבת מגוריהם לצרכי טרור. אחד הנחקרים סיפר: "פעילי חמאס השתלטו על הדירה שלי וישנו בה, ליד הבן שלי", השני הודה: "בכנות, הלוואי שצה"ל יישאר אצלנו"

זמן צפייה: 03:20

עדות של פעיל בחמאס ופעיל בג'יהאד האסלאמי שנעצרו ונחקרו על ידי חוקרי המתקנים של יחידה 504, חושפת היום (שני) פעם נוספת את האופן בו חמאס עושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור.

כך, לפי עדות של מחמד דרויש עמארה, פעיל בג'יהאד האסלאמי: "פעילי חמאס השתלטו על הדירה שלי וישנו בה, ליד הבן שלי", והוסיף גם על מקרה שבו אחד משכניו התעמת עם מחבלים שניסו להטמין מטען סמוך לביתו, ואמר להם: "זה לא בסדר, אני והילדים שלי יכולים להיהרג". בעקבות כך, המחבלים איימו עליו: "אם זה לא מוצא חן בעינייך, אשים את המטען בינך ובין אשתך" - ואחד מהם ירה בו ברגלו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0101241038' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חקירתו של פעיל חמאס זוהדי עלי זהדי שאהי' poster='' kid='1_b5i95cnh' duration='200']

וזוהדי עלי זהדי שאהי, פעיל חמאס סיפר: "הם שמעו שצה"ל עומד להיכנס לבית החולים אלשפאא' ועלו להתחבא בין האזרחים", והוסיף כי כשהתעמת עם אחד ממחבלי ארגון הטרור, הוא "איים עלי שיתחשבן איתי". כשנשאל על ידי החוקר מה דעתו על צה"ל, ענה כי "בכנות, פחדנו מהם אבל ברגע שהם נכנסו לבית החולים הם דאגו לנו לאוכל ושתייה. הלוואי שתישארו אצלנו".