דיווח: שגריר איראן בלבנון נפגע באחד הפיצוצים במדינה

בטהראן דווח כי מוג'תבא אמאני, שגריר הרפובליקה האסלאמית ללבנון, הוא אחד מאלף הפצועים שנפגעו בעקבות התפוצצות מכשירי ביפרים של חיזבאללה. כלי תקשורת לבנוני: פציעתו של אמאני אינה חמורה. ברקע: החשבון הפתוח של משטר האייתוללות בעקבות חיסול הנייה

שגריר איראן בלבנון מוג'תבא אמאני

בטהראן דווח הערב (שלישי) כי שגריר איראן בלבנון, מוג'תבא אמאני, הוא אחד מאלף הפצועים שנפגעו היום בעקבות פיצוץ הביפרים של חיזבאללה. לאחר זמן קצר בו שרר חוסר ודאות, ברשת החדשות הלבנונית "אלמיאדין" דווח כי אמאני לא נפצע באופן חמור.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409171634' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: אחד הפיצוצים בדאחייה' poster='' kid='1_az10bf4k' duration='18']

אירוע ביטחוני בלבנון
כאוס ברחובות ביירות לאחר הפיצוצים

בכלי תקשורת לבנוניים וערביים מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות התקיפה החריגה, והאשימו אותה בפריצה למכשירי ביפרים שפעילי חיזבאללה נשאו על גופם. כזכור, לאיראן נותר חשבון פתוח עם ישראל מאז חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בלב טהראן.

מאז חיסולו של הנייה בסוף חודש יולי, שיוחס בדיווחים זרים לישראל, בכירים במשטר האייתוללות, ובהם המנהיג העליון עלי חמינאי, הבטיחו שוב ושוב לנקום - אך עד עתה האיומים נותרו על הנייר.

שגריר איראן בלבנון, מוג'תבא אמאני
מוג'תבא אמאני, שגריר איראן בלבנון

ברקע התקיפה הדרמטית בלבנון, שרי הממשלה הונחו שלא להתראיין, וראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מקיימים כעת דיון בבור שבבסיס הקריה בתל אביב - בצל המתיחות הגבוהה בניהם, והאפשרות כי שר הביטחון יודח מתפקידו.

בעקבות שורת פיצוצי הביפרים ברחבי לבנון, הנהגת חיזבאללה הנחתה פעילים לזרוק מכשירי קשר שברשותם, מחשש שיתפוצצו גם הם. על פי דיווחים ערביים, האירוע הביטחוני החריג לא כלל תקיפה אווירית של צה"ל.