כטב"ם שוגר לעבר מעון נתניהו בקיסריה; רה"מ: "טעות מרה"

לאחר שדווח על פגיעה במבנה בקיסריה מבלי שהופעלה אזעקה, הודיעה לשכת רה"מ יעד הכטב"ם היה מעון נתניהו. ראש הממשלה פרסם הודעה: "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה". שגרירות איראן באו"ם: "לא מעורבים, זה חיזבאללה"

זמן צפייה: 08:35

כטב"ם שוגר הבוקר (שבת) מלבנון לעבר מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה - שלא שהה במקום. מבנה נפגע, ושעות לאחר מכן פרסם ראש הממשלה הודעה: "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות".

"אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד", הוסיף נתניהו, "נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות".

שגרירות איראן באו"ם אמרה לכלי תקשורת בארה"ב כי הרפובליקה האיסלאמית לא הייתה מעורבת, וכי "חיזבאללה אחראי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410191320' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "שום דבר לא ירתיע אותנו"' poster='' kid='1_5zu9x9px' duration='24']

דוברו של ראש הממשלה אישר כי יעד התקיפה היה מעון נתניהו - והוא ורעייתו לא שהו במקום. בשל האירוע הופעלו אזעקות בתל אביב ובהרצליה - ללא התרעות בפלטפורמות של פיקוד העורף. יחד עם הכטב"ם שפגע, שוגרו שני כלי טיס נוספים - והם יורטו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410191333' autoplay='0' credit='נמרוד הופשטטר לחדשות קיסריה' desc='סביבת מעון נתניהו, הבוקר' poster='' kid='1_6f9yvsar' duration='137']

בתוך כך, אזעקות הופעלו בחיפה ובקריות, ודקות לאחר מכן, בשורת יישובים בגליל המערבי. רקטה פגעה בקריית אתא - וגרמה לפצוע קל. במקביל, דווח על פגיעה גם בשלומי - ועל פצוע קל מרסיסים. כמו כן, 4 רקטות נפלו בימת הכנרת - ולפנות בוקר כטב"ם התרסק בגולן, ללא נפגעים.