מוחמד חטף נשק משוטר וירה - ביישוב טוענים: "נרצח בדם קר"

ביישוב הבדואי חורה שבנגב קיימו ישיבת חירום לאחר שמוחמד אל-עוסאיבי, תושב היישוב בן 26 נורה הלילה למוות על-ידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים. אל-עוסאיבי סיים לימודי רפואה ברומניה לפני כחודש ובחורה טוענים כי "סיפור המשטרה הוא שקר"

מוחמד אל -עוסאיבי וזירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
מוחמד אל -עוסאיבי וזירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה

ביישוב הבדואי חורה שבנגב קיימו הבוקר (שבת) ישיבת חירום לאחר שמוחמד אל-עוסאיבי, תושב היישוב בן 26 נורה הלילה למוות על-ידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים סמוך לשער השלשלת, לאחר שלטענת המשטרה ניסה לבצע פיגוע כאשר התנפל על שוטר, חטף את נשקו והחל לירות.

התנועה האיסלאמית ומפלגת רע"ם פרסמו הודעה בשפה הערבית בה נכתב: "ד"ר מוחמד אל-עוסאיבי שהיד אל אקצא, נרצח בדם קר על ידי משטרת הכיבוש באל-אקצא. הוא לא חטף נשק וסיפור המשטרה הוא שקר". אל-עוסאיבי סיים לפני כחודש לימודי רפואה ברומניה ושב לארץ.

ראש מועצת חורה, חבאס אל-עטואנה: "זה יום עצוב לחורה. איבדנו רופא. הוא בן למשפחה מכובדת, הכרזנו שני ימי אבל. אנחנו מבקשים להקים ועדת חקירה. הבחור הלך להתפלל. הוא הלך לתפילה וחזר בלי רוח חיים. אנחנו לא מקבלים את גרסת המשטרה. מחר שביתה כללית ביישוב. מדובר באירוע שגרם לצער כבד".

אחד מקורבי המשפחה מסר לחדשות 13: "היה ילד נורמטיבי, סטודנט לרופאה מרומניה שבא לחדש ויזה בארץ. הילד יצא מהמסגד, ב-23:30 הוא בכלל לא נמצא בארץ. ראה התפרעות. הוא עמוד התווך של המשפחה. זה כמו יעקב אבולקיעין, הוא לא מחבל אנחנו משפחה נורמטיבית נגד אלימות. אנחנו מרגישים שאנחנו במתקפה. אם יש חשד שהילד עשה משהו תפיצו סרטונים, לכל שוטר יש מצלמה. כל רגע שהסרטון לא מפורסם רמת האמינות נפגעת. אנחנו קוראים לוועדת חקירה".

זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה

לדברי המשטרה, האקדח של השוטר היה מאובטח ולכן האל-עוסאיבי לא הצליח לחטוף אותו במלואו ובין השוטר לבינו התפתח מאבק שבסופו ירה  אל-עוסאיבי שני כדורים (לא לכיוון השוטרים) ולא פגע בכלום. השוטרים הנוספים ירו בו וחיסלו אותו. הפלסטינים טוענים מנגד כי אל-עוסאיבי ראה אישה שהשוטרים התייחסו אליה בצורה לא ראויה ולכן התערב.

עוד טוענים במשטרה כי הפיגוע לא נקלט במצלמות האבטחה והאירוע קרה בשטח מת בכניסה להר הבית, אך מדובר הטענה תמוהה שכן האזור מצולם כולו.

Whatsapp Image 2023 03 22 At 2
מסגד אל-אקצא, ארכיון | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, קיים הלילה הערכת מצב עם המפקדים, ובסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. במשטרה הוסיפו כי בניגוד לפרסומים ברשתות חברתיות ובחלק מכלי התקשורת - אין מהומות או הפרות סדר בהר הבית או בעיר העתיקה בירושלים בעקבות הפיגוע ושקט במקום, שכן במהלך האירוע שערי מסגד אל-אקצא נסגרו.