הערכה: טיל סורי שנורה בזמן התקיפה בסוריה התפוצץ במדבר יהודה

הותר לפרסום כי בצה"ל מעריכים שבזמן התקיפה האווירית בדמשק וחומס שמיוחסת לישראל, טיל נ"מ סורי חצה את הגבול והתפוצץ מעל אזור מזרח המדינה. על פי ההערכות, רסיסי הטיל נפלו בירדן

זמן צפייה: 01:42

הותר לפרסום: בצה"ל מעריכים היום (שישי) כי טיל נ"מ סורי שנורה אמש בזמן התקיפה האווירית שמיוחסת לישראל חצה את הגבול והתפוצץ ככל הנראה מעל אזור מדבר יהודה וים המלח. עוד מעריכים בצבא כי רסיסי הטיל נפלו בירדן. בחינת צה"ל של המקרה החלה לאחר ששיגור הטיל הפעיל התרעה בשטח פתוח באזור ים המלח.

אמש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית על תקיפה באזורי דמשק וחומס ובתגובה לכך הופעלו מערכות ההגנה האוויריות. כמו כן, הסורים דיווחו על ירי אינטנסיבי של אש נ"מ, וטענו כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי הגיעו מכיוון לבנון והגולן ושיגרו טילים לעבר מטרות ומאגרי נשק באזור דמשק ובהרי קלמון.

לפי חלק מהדיווחים התקיפה כוונה גם למוצבים של צבא סוריה בפרבריה המערביים של העיר חומס שבמרכז המדינה. עוד טוענים בסוריה כי התקיפה כללה מטחי טילים ששוגרו מכיוון דרום מזרח ביירות לעבר מספר יעדים באזור העיר דמשק ולטענתם מערכות ההגנה האוויריות בלמו את המתקפה. תושבים בדמשק דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו ועל הבזקים בשמי האזור.