דיווחים בסוריה: 2 הרוגים בתקיפה ישראלית, נמה"ת בדמשק הושבת

לראשונה מאז השבעת הממשלה החדשה, סוכנות הידיעות המקומית דיווחה הלילה כי חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפה אווירית תקיפה נגד מטרות בנמל התעופה התעופה הבינלאומי בבירה. מטרות נוספות המזוהות עם חיזבאללה וכוח קדס הותקפו גם כן

זמן צפייה: 00:25

לראשונה בתקופת ממשלת נתניהו: סוכנות הידיעות הסורית דיווחה הלילה (שני) כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית תקיפה בשטח נמל התעופה התעופה הבינלאומי בבירה דמשק, וכתוצאה מכך - שני חיילים נהרגו ושניים נוספים נפצעו.

מקור צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות כי התקיפה התבצעה בסביבות השעה 02:00, וזאת באמצעות טילים ישראליים ששוגרו מאזור טבריה והכנרת. לדבריו של המקור, נגרם נזק לרכוש בנמל התעופה ודווח כי הוא הושבת. הבוקר הודיע משרד התחבורה הסורי כי שדה התעופה שב לפעילות לאחר תיקון הנזק שנגרם, וכי הטיסות יחודשו החל מהשעה 9:00 בבוקר.

לא זו בלבד, לפי דיווחים שונים בתקשורת הערבית, מלבד נמל התעופה בדמשק, הותקפו גם מטרות נוספות באזור הבירה הסורית ומדרום לה ביניהן מחסני נשק ותחמושת השייכים לחיזבאללה ולכוח קדס של משמרות המהפכה.

תקיפה בסוריה, ארכיון
תקיפה בסוריה (ארכיון)

"מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה", ארגון סורי שמקום מושבו בבריטניה, טען כי היו אלה מטוסים ישראלים שביצעו את התקיפות האוויריות באזור הבירה. לטענת המרכז, ישראל תקפה "מתקני מיליציות" המזוהות עם חיזבאללה ומשמרות המהפכה, בקרבת הבירה דמשק ומדרום לה.

בניגוד לדיווח הרשמי בסוכנות הידיעות הסורית, המרכז טען כי כתוצאה מהתקיפה, נהרגו ארבעה בני אדם וכי מערכות ההגנה האוויריות של הצבא הסורי לא הצליחו ליירט את הטילים הישראליים, שפגעו במטרותיהם.

התקיפה הלילה בסוריה מגיעה אחרי יותר מ-10 ימים של "שקט" בגזרה, כאשר התקיפה האחרונה המיוחסת לישראל בסוריה בוצעה ב-20 בדצמבר, אז הותקף מחסן תחמושת וציוד לוגיסטי של חיזבאללה.