דיווחים בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף; 4 אנשי צבא נהרגו

סוכנות הידיעות המקומית דיווחה כי חיל האוויר תקף כמה עמדות צבאיות במרכז המדינה ובאזור ערי החוף. כתוצאה מכך, נגרם נזק לתשתיות. בסוריה טוענים כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו כנגד התקיפה והצליחו ליירט חלק מהחימושים

זמן צפייה: 02:58

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה הבוקר (שבת) כי חיל האוויר הישראלי תקף כמה עמדות צבאיות במרכז סוריה ובאזור ערי החוף. כמו כן, דווח על נזקים לתשתיות. עוד בסוכנות הידיעות, ציטטו גורם צבאי סורי לא מזוהה שמסר כי סמוך לשעה 06:30, ביצע "האויב הישראלי" תקיפה אווירית משמי הים התיכון והבניאס. לדבריו, מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הופעלו והצליחו ליירט חלק מהחימושים.

הכתב בדמשק של ערוץ התקשורת הלבנוני "אל-מיאדין", המקורב לחיזבאללה דיווח כי 4 אנשי צבא סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר, וכי אחד נוסף נפצע. מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי קולות הנפץ נשמעו בערים לטקיה, חמה וחומס. במרכז טענו כי היעדים שהותקפו היו סוללת הגנה אווירית של משטר אסד, מחסני נשק ואתרים השייכים למיליציות האיראניות בסוריה.

פיצוצים בחומס, סוריה
פיצוצים בחומס, סוריה. יום ראשון

התקיפה הזו מגיעה כמעט שבוע לאחר התקיפה הקודמת המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה. כאמור ביום ראשון דיווחו במדינה על הדי פיצוצים שנשמעו באזור נמל התעופה א-שעייראת שבאזור חומס. ההתקפה, כך לפי הדיווחים השונים, כוונה לעבר שדה התעופה הצבאי שבנמל, שם לפי דיווחים זרים, רוסיה ואיראן עושות שימוש במקום. מקור המזוהה עם המשטר הסורי מסר כי שני חיילים נהרגו ו-3 נוספים נפצעו במהלך התקיפות הללו.

בשבוע שעבר דווח על מספר תקיפות אווירית שאירעו בלילה במזרח סוריה, באזור הגבול עם עיראק. תחילה, המיליציות הפרו-איראניות, שמטרותיהן היו שהותקפו על ידי המטוסים - האשימו את האמריקנים, שהכחישו כל קשר לתקיפה. לאחר מכן נשמעו קולות בסוריה ובלבנון, לרבות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה, כמו זה בדיווח בערוץ "אל-מיאדין", שם הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

באותו הערב דיווחה העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. לפי הדיווח, "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק איראני, שחצתה את הגבול מעיראק". במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 20 בני אדם.