דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האוויריות הדפו תקיפה ישראלית

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה כי המערכות הופעלו בשל תקיפה באזור מסיאף. המרכז הסורי לזכויות אדם: הותקפו מחסנים צבאיים במפעלי משרד ההגנה הסורי; תשעה בני אדם נהרגו

זמן צפייה: 01:46

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה הערב (חמישי) כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה שבוצעה באזור חמה ומסיאף שבמערב המדינה - לטענתם על ידי ישראל מהמרחב האווירי של אל-הרמל שבלבנון. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח על טיסות אינטנסיביות של מטוסי קרב ישראליים בשמי מחוז אל-בקאע שבלבנון, סמוך לגבול עם סוריה. במקום התקיפה פרצה שריפה. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, לפחות ארבעה מתוכם אזרחים סורים. לטענת המרכז הסורי לזכויות אדם, הותקפו מחסנים צבאיים בתוך מפעלי משרד ההגנה הסורי הממוקמים במסיאף.

מנגד, מקורות מסרו לערוץ אל-חדת' כי התקיפות פגעו בבסיסים השייכים לאיראן. גורם ביטחוני לבנוני מסר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי מטוסים ישראלים תקפו מהמרחב האווירי של לבנון ארבע מטרות בסוריה, וחזרו לשטח ישראל. מדובר באזור שהותקף בעבר כמה פעמים, בתקיפות שיוחסו גם הן לישראל על פי מקורות זרים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2006042239' autoplay='0' credit='חדשות מבזקי רעם בטלגרם' desc='שריפה שפרצה בעקבות התקיפה' kid='1_cfi6tys0' duration='23'']

לפני כשבועיים דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, כי מטוסים בלתי מזוהים תקפו בסיס של כוחות איראניים באיזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. על פי הדיווחים, כתוצאה מתקיפה זו נהרגו שבעה אנשי מיליציות פרו איראניות. על פי הדיווחים, נוסף להרוגים נפצעו קשה כמה בני אדם נוספים, ונגרם נזק למבנה בבסיס. זאת, כך נטען, כמה ימים לאחר שהגיעה תגבורת צבאיות לבסיס זה.

שבוע קודם לכן פרסמה חברת (Image Sat International (ISI צילום לווין שחושף כי איראן בונה מנהרה, שבה יהיה מחסן נשק בעל יכולת אחסון כלי רכב הנושאים מערכות נשק מתקדמות בבסיס צבאי במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק.

מהתיעוד עולה כי המנהרה ברוחב של ארבעה עד חמישה מטרים, אך אורכה אינו ידוע. החברה מעריכה כי המנהרה אינה ארוכה, בגלל השטח הקשיח באזור. מנהרה דומה הותקפה בחודש שעברה וגרמה לכך שעבודות הבנייה בה הפסיקו.