דיווח: שבעה אנשי מיליציות פרו איראניות נהרגו בתקיפה בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסים לא מזוהים תקפו אמש בסיס של כוחות איראניים באזור אל-בוכמאל שבמזרח המדינה. ע"פ הדיווחים, כמה בני אדם נפצעו קשה ונגרם נזק למבנה

זמן צפייה: 02:34

המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, דיווח היום (ראשון) כי מטוסים בלתי מזוהים תקפו אמש בסיס של כוחות איראניים באיזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. על פי הדיווחים, כתוצאה מתקיפה זו נהרגו שבעה אנשי מיליציות פרו איראניות.

על פי הדיווחים, נוסף להרוגים נפצעו קשה כמה בני אדם נוספים, ונגרם נזק למבנה בבסיס. זאת, כך נטען, לאחר שבימים האחרונים הגיעה תגבורת צבאיות לבסיס זה.

עוד בחדשות 13:

תקרית בצפון: כוח צה"ל פגע בחשוד שחדר מלבנון; הנסיבות בבדיקה

ריבלין ביקר את משפחת החייל שנפל: "נכנסתם ללבבות שלנו"

סוכל פיגוע ממזרח לי-ם: כוח צה"ל ירה לעבר מחבלים שהשליכו מטען

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר פרסמה חברת (Image Sat International (ISI צילום לווין שחושף כי איראן בונה מנהרה, שבה יהיה מחסן נשק בעל יכולת אחסון כלי רכב הנושאים מערכות נשק מתקדמות בבסיס צבאי במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק.

מהתיעוד עולה כי המנהרה ברוחב של ארבעה עד חמישה מטרים, אך אורכה אינו ידוע. החברה מעריכה כי המנהרה אינה ארוכה, בגלל השטח הקשיח באזור. מנהרה דומה הותקפה בחודש שעברה וגרמה לכך שעבודות הבנייה בה הפסיקו.

בניית מחסן נשק חדש בבסיס איראני במזרח סוריה | צילום: Image Sat International (ISI)

בתוך כך, מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, נשא דברים בציון יום השנה לחיסולו של מפקד ארגון הטרור, מוסטפא בדר א-דין, וטען כי ישראל מפציצה מחסנים ומצבורי נשק בסוריה. לטענתו, "מנהלת מלחמה מדומיינת בסוריה להוצאת הכוחות האיראניים".

"בשבועות האחרונים שר הביטחון הישראלי משקר לציבור הישראלי ולעולם כשהוא מדבר על ניצחונות בסוריה. מדובר בניצחונות דמיוניים. הישראלים מסתכלים על סוריה כאיום עתידי, הם רואים בנוכחות איראן ופלגי ההתנגדות בסוריה כאיום", אמר נסראללה. "בשיא טפשותו, שר הביטחון הישראלי נותן מגבלת זמן ליציאת הכוחות האיראניים מסוריה ולטענתו הוא השיג את המטרה".