דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות איראניות סמוך לדמשק

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" ציינה כי מערכות ההגנה האווירית בלמו את המתקפה ויירטו מספר טילים ששוגרו מכיוון לבנון. המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה דיווח כי 7 נהרגו בתקיפה

זמן צפייה: 03:15

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה הלילה (שני) שמערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית סמוך לדמשק ויירטו מספר טילים ששוגרו לעברה מתוך שטח לבנון. לפי דיווח של המרכז למעקב אחר זכויות אדם בסוריה, בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם - ארבעה פעילי מליציות פרו איראניות ושלושה אזרחים, בהם ילד, כתוצאה מרסיסים שנחתום על בתים בעיירות חג'יירה ואל עאדלייה באזור דמשק.

סוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה שהתקיפה בוצעה לעבר עמדה של מיליציות פרו איראניות באזור אל כיסווה.

באופוזיציה הסורית מעריכים שאיראן תנסה ליזום תגובה מדודה משטח סוריה, דבר שהנשיא בשאר אל-אסד אינו רוצה בו, כדי להוכיח שהנוכחות שם פעילה וכדי להרתיע את ישראל.

אתמול רמז שר הביטחון נפתלי בנט להרחבת הפעילות נגד איראן בסוריה בריאיון בתוכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103: "תהיו עם אוזניים קשובות - עברנו ממדיניות של בלימה לדחיקה".

מערכת ההגנה האווירית של סוריה
מערכת ההגנה האווירית של סוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-politics-2004270655' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל' kid='1_z9htqwea' duration='']

כמו כן בהמשך היום התייחס למתיחות מול איראן במסיבת עיתונאים ואמר כי "איראן מנסה כל הזמן להתבסס בסוריה, ואני לא חושב שידה על העליונה. בשביל איראן סוריה זו הרפתקה רחוקה מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראנים שבאים לסוריה דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם ומשלמים בחייהם".

עוד אמר כי "אני עוקב אחר איראן, סוריה וחזבאללה. אנחנו לא נחים. לא הייתי אומר שהתקופה האחרונה טובה עבורם. ואנחנו נמשיך ביתר שאת לפגוע בהם".