דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק

על פי דיווחים בתקשורת הסורית, חיל האוויר תקף במהלך הלילה מטרות בדמשק באמצעות ירי טילים. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו את מרבית הטילים, ובנוסף, שני אנשי צבא סורים נפצעו ונזק נגרם לרכוש

זמן צפייה: 00:31

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (רביעי) באזור דמשק. על פי הדיווחים, ישראל תקפה אווירית מספר נקודות בדמשק סמוך לשעה 00:25, באמצעות ירי טילים, כשהיעד ככל הנראה היה מטרות אמל"ח של החיזבאללה. לפי הדיווחים, ההגנה האווירית הסורית יירטה את מרבית הטילים. בנוסף, בתקיפה נפצעו שני אנשי צבא סורים ונגרם נזק לרכוש.

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי ישראל תקפה מטרות של מילציות פרו-איראניות בחומס שבמערב המדינה, ובתגובה נורו טילי נ"מ סוריים אל עבר המטוסים, כשטיל אחד חדר אל שמי ישראל, התפוצץ באוויר ושרידיו התגלו ברהט. באופן חריג אישר אז צה"ל כי חיל האוויר תקף בתגובה בשטח סוריה - והשמיד את הסוללה ממנה נורה הטיל.

לאחר חדירת טיל הנ"מ הסורי נשמע, פיצוץ גדול ברחבי ישראל, ותושבים בדואים ברהט הזמינו כוחות משטרה לאזור ודיווחו על נפילות של חלקי טילים. לא נעשה ניסיון ליירט את הטיל, אך מדובר צה"ל נמסר אז כי בנוסף לתקיפת הסוללה תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות נוספות במרחב.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307190651' autoplay='0' credit='' desc='ההגנה האווירית הסורית בפעולה' poster='' kid='1_3g7wo227' duration='25']

כל הגזרות הביטחוניות בהן מתמודדות ישראל בימים אלו מתוחות במיוחד, כאשר בין מבצע "בית וגן" שנערך בתחילת החודש בג'נין, אל המתיחות התמידית מול חמאס בעזה ולשיגור הרקטה לפני כשבועיים מלבנון אל עבר ישראל, שבתגובה ירתה כ-15 פגזים אל שטח לבנון לאחר השיגור.