נתניהו למשפחת ביבס: "בודקים את הודעת חמאס, נעשה הכול להשיבם"

אחרי שחמאס הודיע כי שלושת בני משפחת ביבס, שנחטפו לעזה, נהרגו "בתקיפה ישראלית" - אמרו בצה"ל כי "ארגון הטרור ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי.צה"ל בוחן את מהימנות המידע". משפחת ביבס: "ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על-ידי גורמים צבאיים"

זמן צפייה: 03:08

שעה קלה אחרי שחמאס הודיע היום (רביעי) כי שלושת בני משפחת ביבס, שנחטפו לעזה, נהרגו "בתקיפה ישראלית" - אמרו בצה"ל כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. נציגי צה"ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. צה"ל בוחן את מהימנות המידע".

משפחת ביבס מסרה: "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על-ידי גורמים צבאיים. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו". השר גנץ נשא הצהרה הערב ואמר: "אין אימות לידיעה על משפחת ביבס". ראש הממשלה נתניהו מסר כי שוחח הערב עם בני משפחת ביבס, לאחר שאתמול נפגש איתם בקריה שבתל אביב: "הנושא נבדק על-ידי כלל גורמי הביטחון, מדינת ישראל תעשה הכול להשבתם ארצה".

משפחת ביבס

כפיר ביבס, תינוק בן עשרה חודשים, ואחיו אריאל בן ה-4, נחטפו מביתם בניר עוז עם אימם שירי ואביהם ירדן. תיעוד החטיפה, בו נראית שירי המפוחדת, כשהיא מחזיקה בחיקה את שני ילדיה בזמן שמחבלי חמאס סביבה, פורסם בכל העולם והפך לאחד מהסמלים הבולטים לאכזריות המחבלים.

גיסתה של עפרי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל ברגע חטיפתם לעזה על ידי מחבלי חמאס

אתמול פרסמו שניים מהצהובונים המובילים בבריטניה את תמונתו של כפיר הקטן על עמודי השער שלהם. עיתון ה"דיילי מייל" צירף לתמונתו של התינוק הג'ינג'י את הכיתוב "המגן האנושי הקטן ביותר". ה"דיילי טלגרף" כתב כי חמאס מסרב לשחרר את החטוף הצעיר ביותר.

השער של "דיילי טלגרף
השער של "דיילי טלגרף

לאחר שהאחים ביבס לא שבו ארצה במסגרת עסקת החטופים בין ישראל וחמאס, קרוביהם קיימו הצהרה במפגן תמיכה שנערך עבורם בכיכר החטופים בתל אביב. דנה ביטון, אחותה של שירי, זעקה: "חמאס האם אלו האויבים שלכם? האם חטיפת ילדים תואמת את ערכי האסלאם?".