כיצד רואה הרחוב בעזה את ההסלמה ואת חמאס שצופה במתרחש מהצד?

כבר יממה שנייה של לחימה בין הג'יהאד האסלאמי לישראל, ותושבי הרצועה חשים שיש סיכוי שמדובר במערכה ארוכה יותר מזו שהיה מנהל חמאס: "יש צפי שהעניינים יגררו למלחמה, לא ברור מה יקרה"

זמן צפייה: 02:56

החיסול ומתקפת הרקטות: יממה שנייה של לחימה בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, ותושבי הרצועה חשים שיש סיכוי שהפעם המערכה שמתנהלת לראשונה על ידי הג'יהאד האסלאמי לבדו - עשויה להימשך זמן רב. תושבי עזה רואים כיצד ישראל, לראשונה מאז "צוק איתן", חידשה את מדיניות החיסולים והחלה לתקוף גם את חוליות המחבלים כדי לפגוע ולא רק להרחיק. הם חוששים ממבצע קרקעי רחב היקף. "ישנו צפי שהעניינים ייגררו למלחמה כוללת כמו ב-2014, הדברים אינם ברורים", אמר אמש (רביעי) תושב עזה.

בפעם הראשונה חמאס מעדיף לעמוד מהצד, לא להתערב ואולי אף מקווה לשחיקת כוחו של הארגון הקטן ממנו. זאת, למרות הביקורת הגוברת ברחוב העזתי. "כן, אנחנו מדגישים כי האויב חי באשליות אם הוא סבור שהוא יוכל ליצור תסריט של בידוד אחד הפלגים או הכוחות הפלסטיניים", אמר מסעב אל-ברים, דובר הג'יהאד האסלאמי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מזכ"ל הג'יהאד: הצבנו תנאים פשוטים – הפסקת אש יכולה לקרות מחר

ללא ממ"ד: יישובים באשכול לא זכאים למיגון – בגלל 200 מטרים

בדרום השפלה יתקיימו לימודים; בלכיש ובמרכז הנגב יחזרו לעבודה

מעבר רפיח, המעבר היחיד שנותר פתוח
מעבר רפיח, המעבר היחיד שנותר פתוח | צילום: החדשות 13

ברצועת עזה ניתן לראות כי משרדי הממשלה, הבנקים, בתי הספר והאוניברסיטאות בעזה סגורים, וברחובות יש תנועה דלילה יחסית. חנויות המזון והמאפיות פתוחות באופן חלקי בלבד. כבר אתמול סגרה ישראל את מעברי כרם שלום וארז וצמצמה את מרחב הדיג לשישה מיילים ימיים בלבד. המעבר היחיד שנותר פתוח היום הוא מעבר רפיח.

על פי משרד הבריאות בעזה, 26 פלסטינים נהרגו מאז תחילת הלחימה. רובם המוחלט, מחבלי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. ברצועה מדווחים כי בין ההרוגים גם שלושה אזרחים, אב ושני בניו.

הלוויות ההרוגים נערכו זו אחר זו במהלך היום ושילהבו את המשתתפים בהן בקריאות נקמה בישראל. כלפי חוץ אין סימן להכרה שדווקא נתיב ההסדרה שבו הלך חמאס ושבו ניסה לחבל בהאא אבו אל-עטא, איש הג'יהאד, עד שחוסל - הוא זה שיביא רווחה מסוימת לתושבי הרצועה.