חשד לניסיון דקירה במחסום קלנדיה בירושלים - החשוד נורה

כוחות הביטחון ניטרלו אדם שלפי החשד ניסה לפגוע בנוכחים במעבר הממוקם במזרח הבירה. לא היו נפגעים באירוע

זמן צפייה: 00:18

אדם החשוד בניסיון דקירה של העוברים והשבים במחסום קלנדיה שבמזרח ירושלים נורה היום (שלישי) ונוטרל על ידי כוחות הביטחון. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

ניסיון הפיגוע הקודם במחסום קלנדיה אירע בחודש ספטמבר האחרון, כאשר מחבלת הגיעה רגלית ככל הנראה ממחנה הפליטים קלנדיה לעבר המסלול המיועד למעבר כלי רכב במחסום. אנשי הביטחון שהבחינו בה פתחו בנוהל מעצר חשוד, היא לא נענתה לקריאותיהם ושלפה סכין לעברם. היא נורתה ברגליה ובהמשך נקבע מותה בבית החולים הדסה הר הצופים. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

ניסיון הדקירה אירע שעות ספורות לאחר שלוחם צה"ל, עמית בן יגאל, נהרג מפגיעת אבן במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבצפון השומרון. מתחקיר ראשוני של התקרית עלה כי המחבל עמד על גג בית בן שלוש קומות בפאתי הכפר עם אבן גדולה, וכאשר הבחין שעמית הרים ראשו לחיפוי - השליך אותה לעברו. מסתמן שזוהי הסיבה שהקסדה שחבש לא מנעה את הפגיעה הקשה.

חשוד בניסיון דקירה שרוע על הכביש במחסום קלנדיה אחרי שנורה | צילום: חדשות 13

ההערכה היא שהמחבל נמלט מהמבנה בו בוצע הפיגוע. בידי שב"כ וצה"ל מספר עצורים מהכפר.

הלווייתו של עמית תיערך היום בשעה 18:00 בחלקה הצבאים בבית העלמין בבאר יעקב.

בן יגאל הינו ההרוג הראשון של צה"ל השנה מפעילות מבצעית. דובר צה"ל הדי זילברמן ציין כי התקרית אירעה במהלך פעילות של ארבעה מעצרים במקביל, שכללו הפרות סדר והשלכות אבנים. לפנות בוקר עם תום המעצרים והיציאה מהכפר הושלכה אבן מהגג של אחד הבתים. הלוחם היה עם קסדה, אך נפצע קשה מאוד ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם כאמור בהמשך נקבע מותו.

מפקד החטיבה ומפקד האוגדה מתחקרים את האירוע. נכון לעכשיו לא זוהה זורק האבן ולא זוהה ירי לעברו. בשעה זו לוחמי צה"ל פועלים בכפר יעבד בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.