ראש מטה החטופים הצבאי פורש מתפקידו: "התסכול עלה על גדותיו"

פרסום ראשון: ראש מטה מנהלת החטופים של האלוף ניצן אלון, קצין מודיעין מוערך, החליט לפרוש מתפקידו אחרי חמישה חודשים. לפי גורמים ביטחוניים המעורים בעניין, הקצין קיבל החלטתו בשל תחושה כי בדרג המדיני לא עושים את מה שנדרש כדי לגבש עסקה

זמן צפייה: 02:04

פרסום ראשון: ראש מטה מנהלת החטופים הצבאי של האלוף ניצן אלון, קצין מודיעין מוערך, החליט במהלך השבוע לפרוש מתפקידו, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. הקצין התגייס למנהלת עם פרוץ המלחמה, בזמן שהוא בחופשת שחרור מהצבא, והפך ליד ימינו של ניצן אלון במאמץ להחזיר את החטופים מהשבי.

גורמים ביטחוניים שנחשפו לעבודה של המנהלת, אומרים כי מדובר בעבודה אינטנסיבית בה הוא עוסק כחמישה חודשים אחרי שאמור היה להשתחרר, וכי הדבר שוחק. אך מבהירים כי עם זאת, סף התסכול של ראש המטה "עלה על גדותיו", והוא אף חש שבדרג המדיני יש מי שלא עושה הכל, או כל מה שנדרש, בשביל לגבש עסקת חטופים. אם לא היה מרגיש כך, טוענים הגורמים, לא היה פורש.

ניצן אלון
ניצן אלון | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

לגבי ניצן אלון, לפי שעה הוא לא מתכוון לפרוש וממשיך להתמודד עם התפקיד, למרות חילוקי דעות שיש לו עם הדרג המדיני ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בקצין צה"ל בתקופת חל"ת אשר סיים את שירותו במנהלת החטופים מסיבות אישיות, מכיוון שנדרש לחזור למקום עבודתו".