הג'יהאד האסלאמי: "סיימנו את התגובה הצבאית לעבר ישראל"

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הודיעה כי התגובה על התקרית אתמול בגבול הרצועה הסתיימה • צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה • גורם ביטחוני: "סקפטיים לגבי מסרי הארגון בדבר הרצון להפסקת אש מיידית"

זמן צפייה: 23:11

יום קרב בדרום: הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הודיעה הערב (שני) כי הארגון סיים את התגובה הצבאית על התקרית אתמול בגבול הרצועה. בהודעה נכתב כי "אנו מבטיחים לעם הפלסטיני שנמשיך להגיב על מעשי הכיבוש נגד בני עמנו". במקביל, מסרו גורמים פלסטיניים כי הג'יהאד האסלאמי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

זמן קצר לאחר מכן, הודיע דובר צה"ל כי מתבצעת תקיפה של יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, מדובר בתקיפה ממוקדת של אופנוען משגר רקטות בשכונת א-זייתון שממזרח לעיר עזה. בנוסף ישנם דיווחים על תקיפת מוצבים של הג'יהאד במרכז רצועת עזה. לאחר התקיפות, נמשך הירי לעבר יישובי עוטף עזה.

גורם ביטחוני מסר: "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מיידית. אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום. בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה: "מוקדם יותר הכרזנו כי סיימנו את התגובה שלנו אבל האויב הציוני לא עומד בהתחייבות וממשיך להפציץ את המוצבים שלנו. לכן הגבנו לתקיפות אלה במסגרת המשוואה 'ירי טילים יענה בירי טילים'. אנחנו אומרים לאויב: אל תבחן אותנו". על פי דיווח פלסטיני, פלגי ההתנגדות הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00.

הסלמה בדרום
הסלמה בדרום | צילום: רויטרס

משעות הצהריים הירי לעבר הדרום נמשך. עד כה, בסבב הנוכחי נורו לעבר ישראל יותר מ-70 רקטות, מהם 50 היום. לאחר תחקור עומדים אחוזי היירוט על כ-90% מהשיגורים, בהתאם למדיניות היירוט. לבית החולים ברזילי באשקלון הובאו מהצהריים שישה נפגעים מאירועי האזעקות באשקלון ושדרות. שניים מהם במצב קל, לאחר שנפגעו בזמן הליכה לאיזור ממוגן, האחרים מוגדרים נפגעי חרדה ומצבם גם כן קל.

מעיריית אשקלון נמסר כי נכון לשעה זו, הנחיות פיקוד העורף עדיין בתוקף, לרבות אי קיום הלימודים מחר. ראשי כחול לבן בני גנץ, בוגי יעלון וגבי אשכנזי ימסרו הערב הצהרה לאור המצב הביטחוני.

הודעת הארגון הגיעה כשעה לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על שורת צעדים שיינקטו בתגובה לירי המתמשך לעבר עוטף עזה. מעבר ארז נסגר עד להודעה חדשה, תופסק כניסת סוחרים לישראל ומרחב הדיג יצומצם ל-6 מיילים ימיים. "מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2402201906' autoplay='0' credit='' desc='רסיסים פגעו סמוך מאוד לרכב צה"ל בכביש המוביל לקיבוץ סעד' kid='1_6yxna024' duration='12'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד, והתייחס להסלמה: "אתמול תקפנו בכמה זירות - תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים, אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט". נתניהו שיגר מסר לראשי ארגוני הטרור: "אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2402201832' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל' kid='1_nxxxblhh' duration='18'']

ההודעה של הג'יהאד האסלאמי מגיעה זמן קצר לאחר שכלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום".

בנתיבות נגרם נזק קל לבית מגורים, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה של מיירט שנפל בחצר. בנוסף, כביש בעיר ספג נזק מפגיעת רקטה - בשני המקרים לא היו נפגעים בגוף. במועצה האזורית אשכול הנחו את התושבים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2402201846' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת עמדת שיגור של הג′יהאד האסלאמי' kid='1_565npdsy' duration='23'']

ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון, שבסופה הנחה להמשיך את הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה. השר בנט שוחח עם ראשי רשויות בדרום, ואמר כי "פנינו להרגעה, מורכב לצאת למבצע רחב היקף שבוע לפני הבחירות".

לאחר הפגישה מסר שר הביטחון: "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק. אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה".

במהלך סבב ההסלמה הנוכחי הקו של נט"ל- המסייעת לנפגעי טראומה לאומי - עובד במתכונת חירום וישנה עליה של 150% בפניות לקו בהשוואה ליום רגיל. קו הסיוע של עמותת נט"ל לתמיכה וסיוע נפשי: 1800-363-363